{ 'anonymize_ip': true }

maandag 1 oktober 2018

Mystery Maandag MB2018 (2)

Mystery Maandag MB2018 (2)


Vandaag is 't 1 oktober en de patronen zijn online! 
Zoals ik vorige week al vertelde ben ik tester van de breideken, dus daarvan kan ik alvast wat vertellen. 

Ik kreeg het garen binnen voor de Desert-versie. Niet in zo'n mooi pakket, ik kreeg het zelfs in verschillende zendingen binnen. Ik heb foto's gemaakt, al zijn het niet de besten, maar ik kan er toch wat van laten zien:


Mijn eerste reactie was niet enthousiast. Ik ben namelijk niet zo van het geel. Ik kan inmiddels zeggen dat ik tóch van mijn deken ben gaan houden. Het is een heel bijzonder ontwerp en ik heb er heel veel van geleerd.

De garens zijn van Lang Yarns, Fantomas 120 en Merino, en van Durable, Cosy Fine.
De oranje kleur kreeg ik nog wat later toegestuurd, toen was ik al begonnen. Ik moest er zelfs even wachten, deze kleur wordt al gebruikt in 't eerste blok.

Het grote thema van de MB 2018 is Around the World en ieder blok is geïnspireerd op een bepaald werelddeel. Het eerste blok is Europa en het begint "gewoon" in Nederland.
Met de Grolse wantentechniek:


Ik heb ook van de achterkant een foto:



Het ziet er misschien wat ingewikkeld uit. Op zich valt het ook wel weer mee. Je breit het gewoon steek voor steek, in je eigen tempo. En het resultaat is super mooi, vind je ook niet?
Ik heb zelf wat geëxperimenteerd met verschillende manieren van het omslaan van de draden, op elke hand één, of beide met rechts. Ik vind zelf het averecht breien een beetje lastig, vooral het omslaan met de linkerhand. Uiteindelijk ben ik zelf heel tevreden over het resultaat. Volgende week laat ik meer zien van dit blok. Ik wens alle brei-sterren veel succes én plezier bij het maken van blok 1!

Ik ga nu meedoen met de haakdeken, ik koos Nordpolen. Het garen werd vorige week bezorgd. Ik had verwacht dat het in de blauwtinten was, het blijkt meer groen te zijn. 



Dit pakket kwam in een echte Mystery-doos. Het garen is ook hier van Lang Yarns, de Fantomas, en van Durable, de Cosy Fine. De kleuren doen mij denken aan het noorderlicht! Ik vind het heel erg mooi en ben benieuwd wat de haakdeken me gaat leren 😊

Ik zal, zeker als tester van de brei-deken, actief zijn op het forum bij Breiclub.nl én in de speciale Facebookgroep voor deelnemers. 

Ik ga voorlopig mijn ervaringen met de MB 2018 delen op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 

En er zal meer over de Mystery Blanket geblogd worden: Renske gaat ook haken, de wolvrije versie, in de kleur European Skies. Ze laat hier haar kleuren zien.
Alexa gaat ook haken, haar eerste blog over de deken lees je hier.
Sietske gaat breien én haken, zij laat haar haakpakket vandaag zien, je ziet het hier. Het breipakket heeft enige vertraging opgelopen.

En, doe je ook mee? Heb je er zin in? 
Het is 1 oktober, we kunnen los met z'n allen, veel plezier allemaal!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


2 opmerkingen:

  1. Dat vind ik een heel mooi breiblokje! Inderdaad, er zijn verschillende manieren van draden omslaan. Het is oefenen en een beetje wennen. Zelfs gebruik ik nu het liefst beide handen met twee kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kunstig!
    Ik ben benieuwd naar al die verschillende blokken, bij jou dus zelfs in tweevoud.

    BeantwoordenVerwijderen