{ 'anonymize_ip': true }

maandag 26 augustus 2019

Sokken cadeau

Sokken cadeau


In juli schreef ik een blog voor Breiclub.nl over sokken breien, dat het een heel geschikt vakantieprojectje is.
De sokken zijn allang klaar, maar ik wilde ze cadeau geven en daarom had ik ze verder nog niet laten zien. 
Inmiddels gaf ik ze aan een vriendin, ze passen Ă©n ze vindt ze mooi, dus nu laat ik het complete paar ook hier zien.


De sokken zijn met twee soorten sokkengaren gebreid, een effen garen en een bol met kleurverloop.


Ik heb niet mijn best gedaan om ze precies gelijk te maken, ik vind dat wel leuk. En dat vond mijn vriendin ook. Die met de paarse teen gaat ze rechts dragen en die met blauw en lila op de teen wordt de linkersok 🙂


Op de foto hierboven zie je de binnenkant van een van de sokken. Best netjes, hé!


Het inbrei-patroontje bedacht ik ook zelf, dát liet ik hier al zien.

Heb je ook wel eens sokken gebreid? En vind je het leuk om te doen?
Ik heb nog een paar leuke ideeën, er staat alweer wat op de pennen!


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sokken en wat een heerlijk cadeau!
    Het effect van het verloopgaren in combinatie met het unigaren blijft altijd weer leuk. Het is ook zo'n stimulans om niet te stoppen hé.
    Het enige nadeel (voor mijzelf dan)van het breien met twee kleuren is dat de sokken te dik kunnen worden voor in de schoenen.
    Op dit moment heb ik geen sokken op de (rondbrei)naald staan, maar ik krijg er gelijk weer zin in.☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa dat is leuk om cadeau te doen. Ze zijn mooi geworden leuke steek ook

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn mooi geworden en wat een leuk cadeau :)
    Ik ben aan mijn eerste paar sokken begonnen, maar dat staat even op holt. Ik wil graag dit jaar mijn eerste paar sokken gebreid hebben, ik denk dat dat nog wel goed komt. Het lijkt me zo leuk als je je eigen sokken kunt breien. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn gaaf geworden! Die zullen menig grijze dag opvrolijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voordat je het weet hebben we weer sokken nodig!
    Ik vind je kleuren prachtig gekozen en zou ze graag aan trekken hoor...

    BeantwoordenVerwijderen