{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 16 augustus 2019

Crea 5219 Family

Crea 5219 Family


Het woord van deze week is FAMILY. En wat een mooi woord is dat! Althans: ik ben heel blij met mijn familie!

Ik wil altijd graag iets van handwerken verbinden aan Crea 5219 en bij dit woord wist ik dat ik nu eens dit "familieportret" kon laten zien. 




Op de Havo had ik in mijn examenpakket het vak Textiele Werkvormen en volgens mij heb ik wel eerder werkstukken laten zien die ik toen maakte. Dit nog niet, die wachtte kennelijk op vandaag 😉

De opdracht was: maak een familieportret. Volgens mij was de techniekkeuze vrij, maar wat ik me herinner van wat de anderen maakten, had het toch wel veel met appliceren te maken.
Ik was in eerste instantie van plan om mijn eigen familie te portretteren. Uiteindelijk sta ik er zelf niet op. Ik kijk er naar, zogezegd. Ik sta achter ze, wat ook symbolisch gezien goed is. En het was natuurlijk ook wel makkelijk: zo hoefde ik geen gezichten te maken!
Ik weet nog dat ik dan tijdens de lessen met het minitruitje van m'n broer aan het breien was, of met de spencer van m'n vader (die hij overigens nooit droeg 😂). De lerares zei bij de bespreking van de werkstukken dat ze zich wel zorgen had gemaakt of het wel goed kwam. Nou, het was uiteindelijk ook weer echt een grote haastklus, ik stelde alles vreselijk uit.... O, o! Ik was er wel wat onzeker over, het is best klein. Ik vond wel dat ik het heel netjes had afgewerkt:



Met het stofje dat ik ook voor de jurk van m'n moeder gebruikte. Ik weet niet meer of ze echt een jurk van die stof heeft gehad.
Mijn zusje heeft een bodywarmer aan, van een restje stof waar ik zelf ook een bodywarmer van had. Die had mijn moeder zelf voor mij gemaakt.


Ik zie dat ik een panty gebruikte voor de hoofden, maar dat is grotendeels weg geborduurd met "haar". 
O ja, dat ze in het gras staan, dat was natuurlijk een hele handige oplossing: zo hoefde ik geen schoeisel te maken!

Eind goed, al goed, de lerares vond het mooi en ik kreeg er een 8 voor. En ik vond het zelf ook best mooi, want ik heb het nog! Het hangt op mijn hobbykamer. En het is toch al zo'n 37 á 38 jaar geleden dat ik het maakte!

Een perfecte quote kon ik niet echt vinden, maar deze vond ik eigenlijk wel heel goed:


Wees gerust
Geen enkele familie
is normaal

Eentje met een knipoog, want ook nog eens dit: wat is normaal? Wie het weet die mag het zeggen!

Waar dachten anderen aan bij het woord van deze week? Ik ben benieuwd, kijk je mee?


 Hier is mijn lijstje met linkjes:


Wil je wat vooruit kijken naar de volgende woorden? Hier vind je de lijst! 



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Een 8 is veel te laag! Van mij krijg je een dikke 10 hoor, ik vind het schitterend! Zo mooi zoals je jullie gezin hebt vormgegeven en daarbij stofjes hebt gebruikt met een herinnering. De lichamen zijn perfect in verhouding en het feit dat ze op de rug bekeken worden, geeft een extra dimensie. Het gras had je supergoed bedacht. Echt Akkelien, ik vind het SCHITTEREND!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is het altijd leuk om jouw reacties te lezen, Marjan! Een 8 was best hoog. Die lerares heeft 1 x een tien gegeven en dat was echt heel uitzonderlijk. Dat was aan een klasgenoot, bij een andere opdracht.

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk en origineel handwerk. Goed dat je het bewaard hebt je geniet er vast iedere dag van. Hartelijke groeten Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, deze kon ik nooit wegdoen. Ik heb wel werkstukken weggedaan, en daar heb ik nu spijt van natuurlijk ;-)

      Verwijderen
  3. Ik vind het fantastisch, Akkelien! Zoals je dit hebt gemaakt, al die details... het haar, de kleding, de keuze van stofjes, technieken en kleuren.. En dat je dat nog altijd hebt bewaard is super!
    Ja, leraren kunnen streng zijn... En zo'n expressievak is ook altijd nog anders dan een kennisvak. Die 8 is het zeker waard!
    Haha, weet je wat normaal is? Dat betekent gewoon de gemiddelde gek ... Dus mensen die denken dat ze normaal zijn...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, wat je zegt over "normaal". Men zegt vaak: "doe eens normaal!" Daaraan moest ik ook denken toen ik deze quote zag.
      En dank voor je complimenten!

      Verwijderen
  4. Zoiets kun je ook toch ook niet wegdoen, er zitten zoveel herinneringen aan. Het is erg mooi uitgevoerd en je had ook steeds creatieve oplossingen bedacht om het jezelf wat makkelijker te maken. Ik hou er wel van. Een tien plus met een griffel krijg je van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf bedacht en uitgevoerd, ik vind dat je het heel knap gedaan hebt en dan te bedenken dat je toen Zoveel minder ervaring met textielewerkvormen had dan nu, heel leuk dat je het nog steeds aan de muur hebt hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg en wat goed dat je het al die tijd hebt bewaard. Ik vind het een leuke opdracht om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen