{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 28 augustus 2019

Naar Leeuwarden, vakantietip

Naar Leeuwarden, vakantietip


In de vakantie maakten we af en toe een ritje en zo zag ik eindelijk de fontein van Leeuwarden! Een van de "11 fonteinen" die in 2018 in Friesland geplaatst zijn. Echtgenoot had deze allang gezien en vindt het de mooiste, ik zag 'm nu voor 't eerst in 't echt en ik vind 'm ook echt heel bijzonder!

Het is op een plein vlakbij het station:


Ik kreeg even de tijd en ben er omheen gelopen en heb van alle kanten foto's gemaakt.






Mooi en bijzonder, met die damp die boven de grond hangt. Dat vind ik zelf de mooiste Friese zin: "De dize leit oer it lân", oftewel: de mist/damp ligt over het weiland.
Ik begreep dat die "dize" ook de inspiratie was voor de kunstenaar van deze fontein.

Mooie tip, in alle Friese 11 steden vind je een fontein, de een mooi, de andere bijzonder, soms allebei en soms ook best wel lelijk, van alles wat!

En in Leeuwarden vind je bijvoorbeeld ook een hele leuke handwerkwinkel, Haak Smakelijk. Daar schreef ik al eens een blog over. 


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Leuk dat je dankzij al die nieuwe fonteinen weer even 'toerist'kunt zijn in eigen provincie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow mooie winkel wiecweet als ik nog es,ga treinen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze is echt mooi en bijzonder!! Reden om eens een keer naar Leeuwarden te gaan. Ben er ooit doorheen gereden op weg naar de boot...

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor ons een heel eind weg, maar wie weet ooit...
    Bijzondere fontein is het wel. Ik kan hem wel waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen