{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 7 augustus 2019

Favoriete boeken (3)

Favoriete boeken (3)


Op Facebook werd ik gevraagd om de covers van tien boeken te tonen waaraan ik veel plezier heb beleefd tijdens het lezen. Geen toelichting, geen kritiek, alleen de omslag van het boek. Want er mag meer gelezen worden!

Een heel leuk idee waar ik graag aan meedeed. Ik voegde er direct nog een 10-daagse aan toe, want als "breimeisje dat ook graag haakt" kon ik ook absoluut wel 10 handwerkboeken laten zien waar ik veel plezier aan beleefd heb 😃

Misschien heb je de boeken al gezien omdat je me volgt via Facebook en/of Instagram
Ik laat ze nu ook in de blog zien, misschien had je nog belang bij een leuke boekentip voor de zomer!

Hier liet ik de eerste 5 handwerkboeken zien.
Vandaag de andere 5:



- Yarn - Dit is een uitgave van Scheepjes, het is een magazine dat 2 x per jaar verschijnt, maar het heeft absoluut de looks van een boek. Scheepjes noemt het zelf ook een "bookazine".
Dit exemplaar is de laatste winteruitgave. Ik kies voor deze uitgave bij mijn favoriete boeken omdat er heel veel haak- én breipatronen in staan. Ik heb er nog niet wat uit gemaakt, maar dat gaat er beslist nog van komen. De nieuwste editie is ook heel leuk, het thema is REEF, zee en zomer dus, waar ik dol op ben. Erg leuk, alleen vind ik het jammer dat er heel weinig op breigebied in staat. 

- Poppen breien met Arne & Carlos - Arne & Carlos.
Ja, twee boeken van die twee mannen bij mijn favorieten! Dit is het eerste boek dat ik zelf kocht, voor de volle prijs en met veel plezier! Ik had het boek eerst al een paar keer van de bieb geleend, maar het is zo ontzettend leuk! Alleen al om te bekijken! 

- De kunst van het breien - Jane Brocket
En alweer een boek dat ik eerst van de bibliotheek leende 😊
In dit boek vind je 40 projecten om te breien. Nóg leuker zijn de verhalen die Jane Brocket tussendoor vertelt, over haar "zachtaardige manier van breien". Het is echt leuk en verrassend om te lezen. Wie verwacht nu in een breiboek een lijstje met "Wijnen die bij uw breiwerk passen"? En de patronen zijn nog leuk ook!

- Hoe overleef ik wildbreien? - Francine Ooms
Heel leuk, wild breien, ik heb er wel wat mee. Daarom wilde ik dit boekje ook direct hebben toen het uitkwam. Het is in principe een breiboek voor jonge meiden, maar dit Breimeisje wordt er nog steeds blij van!

- De grote handwerkencyclopedie - een uitgave in samenwerking met Ariadne
Mijn moeder had dit boek, dit is een boek waar ik zelf het nodige uit heb geleerd. Er staan meerdere technieken in en een aantal leuke brei- en haaksteken. Kort geleden vroeg ik of ik het mocht hebben. En ja, dat mocht. Fijn, ik koester het!


Overigens: de volgorde is volstrekt willekeurig!

Ben je ook benieuwd naar mijn favoriete leesboeken? Vorige week liet ik er al 5 zien, volgende week volgen er nog 5.

Wat is jouw favoriete handwerkboek?

Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten