{ 'anonymize_ip': true }

zondag 21 juli 2019

Vakantieproject: sokken breien

Vakantieproject: sokken breien


Voor Breiclub.nl schreef ik een blog over een vakantieproject: sokken breien.
Ik vind dat een heel geschikt project. Een paar redenen:

- Het is niet te groot om mee te nemen
- Snel resultaat
- Het hoeft niet ingewikkeld te zijn (al kan dat natuurlijk wél, wat ook weer een voordeel kan zijn 😉)
- Als het warm is, dan heb je geen groot handwerk op je schoot liggen

Van mijn huidige sokkenproject is de eerste sok klaar:


Ik ben niet helemaal tevreden, maar ga de tweede sok toch maar hetzelfde breien.
Ik heb wat rond de hiel gedaan, omdat ik eerst een boemranghiel wilde maken. Dát is niet gelukt, zie ook de blog die ik voor Breiclub. nl schreef, je vindt die blog hier.

Ik had het een paar keer uitgehaald en liet dat deel zitten. Het is zoals het is. In ieder geval een uniek paar!
Het patroontje bedacht ik zelf. Dat deel ik vast met jullie:




De tweede sok vordert, vrijdagmiddag was ik aan de hiel toe:


Ik zal deze dag een actuele foto op Instagram/facebook laten zien. 

Het uiteindelijke eindresultaat laat ik uiteraard hier zien. Wordt vervolgd!


Fijne zondag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben geen breister en zie dus niet wat er niet goed of fijn zou zijn.
    Het zijn wel helemaal mijn kleurtjes!
    Heb geen idee wat een boemranghiel is. Wel een bijzonder en leuk woord.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog nooit sokken gebreid en ik weet ook niet of dat er ooit van zal komen. Maar jouw paar vind ik een comfortabel setje worden, van ook een mooie kleur. En met dat foutje wordt het een uniek paar en die zijn altijd de leukste.
    Fijne zondag.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke sokken worden dat!
    Je patroon ziet er mooi uit, al ziet het er wel naar uit dst je veel draadjes mag afhechten.😉
    Het is inderdaad een fijn klein handwerkje voor warme dagen of om mee te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt best mee, van die draadjes, 6 per sok volgens mij. Begin- en einddraadjes van alle drie de bollen.

      Verwijderen