{ 'anonymize_ip': true }

maandag 8 juli 2019

Netje

Netje


Als je me op Instagram volgt, heb je al een paar keer een foto kunnen zien van een roodachtig haakwerk en ook in deze blog liet ik er al iets van zien. 


Hadden jullie al geraden wat het werd, mijn vakantieprojectje?
Op de terugreis heb ik er ook heerlijk aan gehaakt, tijdens de autorit.


De afsluitende rand en de handvatten heb ik thuis gehaakt. Het werd een boodschappennetje. Zoiets als deze.


Ook dit boodschappennetje haakte ik met Mixed Fine van Action. Leuke zomerse kleur!
Ik haakte 'm nu iets wijder, door langer boogjes van 9 lossen te haken en pas aan 't eind weer 5 rondes met 7 lossen te haken en dan nog 2 rondes met 5 lossen.
Het is helemaal spiraalsgewijs gehaakt. Nou ja, eerst één rondje apart, voor de dubbele bodem.


De handvatten heb ik extra goed vastgehaakt. Hierboven zie je dat ik in één toer nogmaals vasten door de handvatten en de rand heb gehaakt.
Als slotronde halve vasten, óók door die handvatten. Dat geeft wel een mooi lijntje bovenaan:


Toen was het zo:


Dit netje maakte ik op verzoek van m'n (bordurende) nichtje. Ze is inmiddels geslaagd voor haar VWO-diploma en gaat na de zomervakantie studeren in Antwerpen. Hoe leuk is dat!
Ze was kort geleden een paar dagen met haar moeder in Kopenhagen en stuurde me deze foto:



Ze zijn dus helemaal hip, deze netjes! Ik zag op die blauwe zo'n labeltje en dat wilde ik ook. Ik had wél wat labeltjes, maar die waren veel te breed. Dus ik gebruikte een naamlabeltje van De Breimeisjes 😉
En een mooie "handmade with ❤️❤️❤️"-knoop. 


Daarmee kun je het afsluiten als je het hele netje in die dubbele bodem stopt.
Mijn versie is grotendeels gebaseerd op het netje van Joke van Lossen & Vasten,
haar versie vind je hier. Het betreft een gratis download.

Mocht je belangstelling hebben voor mijn versie, dan mag je me mailen: debreimeisjes@gmail.com. 

Vanavond is de laatste handwerkavond voor de zomerstop, dus daar ga ik wat spullen voor klaar zoeken.


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Leuk! Daar kan je nichtje prima mee shoppen.
    Slim om de handvatten extra stevig vast te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk daar zal ze blij mee zijn lekker pittig kleurtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om te maken én om te gebruiken (al heb ik ondertussen wel gemerkt dat ik de lossenboogjes niet té groot moet maken😉).
    Leuk zo met je labeltje en de knoop. Die dubbele bodem lijkt me trouwens superhandig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé bekend netje, heb ik ook gemaakt, volgens mij, lekker hip ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd handig die boodschappentasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar ga je toch graag boodschappen mee halen!

    BeantwoordenVerwijderen