{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 4 juli 2019

Terugblik op donderdag - hoesjes

Terugblik op donderdag - hoesjes


De inspiratie voor deze rubriek haal ik vaak van de "herinneringen" op Facebook.
Er zijn veel mensen die momenteel "afhaken" op Facebook, ik vind het juist heel leuk, iedere ochtend ben ik ook heel benieuwd naar mijn herinneringen 😊

Nu heb ik al een paar keer een foto teruggezien van iets dat ik niet eens op m'n blog gedeeld heb. Simpel doordat ik toen nog niet een blog had! Ik plaatste het wel op mijn website, maar.... die ligt een beetje in de lappenmand, het wordt zelfs bijna een doofpot, lijkt het wel. Dáár zou ik ook eens wat aan moeten doen. 
In ieder geval een goede reden om die foto's op te zoeken en hier te laten zien!


Gebreide hoesjes, voor kleine vaasjes. Het zijn koffiemelkflesjes. Zo lijkt het heel chic!


De steken koos ik uit de Breibijbel (ik schreef kort geleden een blog over dat boek en de nieuwe versie).


Die roze met witte bloem maakte Lydia toen voor mij, het roosje is een "nepperd" uit een winkel.
En de herinneringsfoto die me deed besluiten hier een blogje van te maken is deze:


Met verse Lathyrus, uit de tuin. Die bloeit op dit moment ook weer 🙂



Onze tuin is altijd al vrij "rommelig", nu is 't best wel erg, ik heb een achterstand opgelopen van zo'n drie maanden. Ik probeer het stukje bij beetje weer een beetje te organiseren!

Ik ben benieuwd waar Marjan op terugblikt. Vorige week deed Céline mee, deze week weer?
Vind je de "terugblik op donderdag" ook een leuk thema om aan mee te doen? Ik plaats graag een linkje, laat het maar weten!



Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke hoesjes! Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen gehaakte versies gezien. Óók mooi maar om te doen vind ik breien lekkerder, dus wie weet. Weet jij nog hoe jij het 'vroeger' hebt aangepakt?
    Zelf heb ik geen Facebook dus voor mij geen 'herinneringen' in beeld, maar met het overzicht van alle blogs lukt het me gelukkig ook om een terugblik te maken.😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even gezocht en vond zowaar al één van de vaasjes, dan is die andere er vast ook wel. Maar in ieder geval: ik heb het rond gebreid en bovenaan ook geminderd om het aan te laten sluiten. Veel meten tijdens het breien! Voor zover ik het kan zien begon ik met 36 steken. Aan 't eind tel ik er nog 18. Breiwerk rekt ook altijd, maak het niet te wijd! Leuk ook om nieuwe steken mee uit te proberen!

      Verwijderen
    2. Dank je wel! Als ik het goed begrijp zit er dus geen bodem in?

      Verwijderen
  2. leuk en met een mooi bloemetje helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah nu snap ik hoe je aan de terugblik komt. Ik heb geen echt facebookaccount dus begreep niet goed hoe je eraan kwam. Leuk die vaasjes. Ik heb dat ook nog wel eens gedaan. Eigenlijk wel leuk als verjaardagscadeautje.
    Je brengt me op een idee. Leuk!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen