{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 6 september 2023

Warme handen voor Annemiek

Warme handen voor Annemiek


In het eerste weekend van augustus vierde vriendin Annemiek een speciale verjaardag. Dat had ik aan 't eind van vorig jaar ontdekt, toen ik kaarten bestelde bij Strandwachters.nl. Ik was dan ook al een tijdje aan 't broeden over wat ik haar zou geven en bedacht dat een paar mittens wel een heel mooi cadeau zou zijn.


Herken je de bloem? Die komt uit het patroon dat ik al vaker gebruikt heb, ik kocht het bij Bregina. Nu heb ik al meerdere paren gebreid en ik vind het altijd wel lastig om het op de plaats van de toerwisseling mooi te krijgen.


Die had ik zelf al vaak verplaatst naar de binnenkant van de hand. Deze keer heb ik het anders gedaan en heb de bloem in een stipjes patroon gezet.


Verder gebruikte ik allemaal motiefjes naar eigen inzicht. En ik heb wat gespeeld met het aantal steken. De patroontjes onder de bloem zijn deelbaar door 3 en daarom heb ik op dat deel 63 steken gebruikt.


Bij de bloem heb ik het weer aangepast, daar had ik er 62 nodig.


Als "boordsteek" heb ik koffieboontjes gebruikt en daarvoor had ik 64 steken nodig. Voor de duimen 28 steken.


Met liefde en aandacht gebreid voor Annemiek 💗

Hier maakte ik ook een label bij:


Ze was blij verrast 😊

Dit is mijn eerste, eigen paar mittens met dezelfde bloem. Onder het label "mittens" vind je nog meer mittens.

Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Wat een super gaaf cadeau heb je voor Annemiek gemaakt&gebreid! Daar zit een hele portie geduld en liefde in... Ja, als je vaker breit en sokkenbreiervaring hebt, dan kun je heerlijk e.e.a. variëren en aanpassen naar eigen inzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig cadeau, warm in alle opzichten. Heel mooie kleurencombinatie en patroon, supermooi gebreid. Wat zal de jarige hier blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen