{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 21 september 2023

21 september, Wereld Alzheimer dag

21 september, Wereld Alzheimer dag


Vorige week noemde ik het al even, vandaag is het Wereld Alzheimer dag. Ook ik heb ermee te maken in m'n zeer directe familie. Daarom wil ik hier vandaag een blog aan wijden.


Vanaf 9 september ben ik bloemetjes gaan haken, vergeet-me-nietjes. Als je iedere dag 5 haakt, dan heb je al snel een heel stel.


Ook werkte ik aan een pdf met het uitgewerkte patroon en de mogelijke variaties.

In totaal haakte ik 35 bloemetjes en die reeg ik aan een draad:


Dit mocht even proefhangen bij ons op de schutting:


Omdat het nogal een lengte bleek te zijn, besloot ik het op te delen in 2 slingers.


Ik heb ze elk om een stuk karton gewikkeld, deze slingers heb ik naar de Ielânen gebracht. Daar kom ik namelijk vrij regelmatig tegenwoordig...


Het lijkt me leuk om daar bijvoorbeeld de receptie wat mee op te vrolijken op Wereld Alzheimerdag.

Alle patroontjes die ik met vergeet-me-nietjes ooit gedeeld heb op de blog, vind je terug onder het label "vergeet-me-nietjes".
Tegen een kleine vergoeding kun je nu hier een pdf kopen met daarin dit bloemetje, hoe je dat verwerkt tot een sleutelhanger of broche of in een vlaggetje. En een deel van de opbrengst is voor Alzheimer Nederland. 


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.






3 opmerkingen:

  1. Helaas krijgen we hier bijna allemaal op de een of andere manier mee te maken. Vergeet-mij-nietjes herinneren me nog steeds aan mijn vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat goed bedacht, vergeet-mij-nietjes.

    BeantwoordenVerwijderen