{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 7 september 2023

Een deken voor zoon (10)

Een deken voor zoon (10)

Odins voorhoofd

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.

Hier zijn 130 toeren gehaakt:


Zoon vindt het tijd voor een kleurwisseling. We hebben alle mogelijkheden bekeken en een voorlopig plan voor de rest van de deken gemaakt. Ik ben hier al op ongeveer tweederde deel van de hoogte.
Ik krijg vaak als reactie dat ik zo snel ga. Ja, ik vind dit echt zo leuk om te doen, om te zien hoe na elke toer de lijnen veranderen en er steeds meer duidelijk wordt van de afbeelding. Ik haak (bijna) iedere dag minstens 2 toeren en ook wel eens meer. Zo kan ik elke week weer twintig toeren erbij laten zien. 

140 toeren gehaakt, met dikke wenkbrauwen op het voorhoofd.
Het is lastig om de deken nu compleet te fotograferen:


Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Vanaf nu wissel ik dit onderwerp weer af met ander dekennieuws, volgende week laat ik weer wat zien van de deken van Maria.

Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Ja, als de techniek je te pakken heeft ben je niet meer te stuiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De deken wordt met de week mooier Akkelien. Het ziet er heel erg moeilijk uit, maar jij hebt de techniek nu onder de knie (of in de vingers) en dan kan ik me voorstellen dat je er graag aan haakt. Veel handwerkplezier in de bieb vanmiddag! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf project dit! Wordt mooi hoor, en dat is inderdaad erg leuk aan zo'n brei of haak patroon, je wilt maar door...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer mooi, de kleur volgorde pakt ook zo mooi uit, precies goed :) Leuk dat je zoon ook zijn mening geeft, ik kan me alleen maar voorstellen dat hij er tot nu toe heel blij mee is. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi en als je de smaak te pakken heb wil je niet meer stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jee wat ben je al ver. En hij wordt zeker heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als de afbeelding groeit onder je handen en je ziet hoe gaaf het wordt is het logisch dat je er veel aan wilt werken. Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt het PRACHTIG Akkelien, en vind de kleuren
    die jullie gekozen hebben veel mooier dan het oorspronkelijke patroon, meer mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De deken wordt prachtig. Ik kan me voorstellen dat je hier graag aan verder haakt.

    BeantwoordenVerwijderen