{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 15 september 2023

Vriendelijke vrijdag en een slinger met vergeet-me-nietjes

Vriendelijke vrijdag en een slinger met vergeet-me-nietjes


Op deze vrijdag laat ik een slinger met bloemetjes zien.


Het is een slinger met vergeet-me-nietjes. Ik haakte deze slinger voor een buurvrouw van mijn ouders, ze werd 80! Dus wilde ik 80 bloemetjes haken.


Ook in haar leven betekenen vergeet-me-nietjes tegenwoordig meer. En het is sowieso een mooi bloemetje. Ik was dan ook blij dat ik dat mooie bolletje dunnere katoen weer tegenkwam in deze lichtblauwe kleur.


En dat ik genoeg had om 80 bloemetjes te haken. Zo kon ik nu direct zorgen voor een versierde stoel voor de jarige Jet. De slinger kan ook als ketting dienen, dat wil Marie-Antoinette graag weer even showen:


De slinger haakte ik met aan het begin 80 lossen, om maar eens helemaal in 't thema van deze mooie mijlpaal te blijven. 
Daarna 4 extra lossen.
💮 1 omslag, in de vierde losse vanaf de haaknaald insteken en een lus ophalen, 1 omslag, nogmaals in die vierde losse insteken en een lus ophalen, 1 omslag en door alle steken op de haaknaald halen, 3 lossen, 1 halve vaste in die vierde losse.
Dat is het eerste bloemblaadje van 5.
Haak er nog 4 op deze manier:
*3 lossen, 1 omslag, in de vierde losse vanaf de haaknaald insteken en een lus ophalen, 1 omslag, nogmaals in die vierde losse insteken en een lus ophalen, 1 omslag en door alle steken op de haaknaald halen, 3 lossen, 1 halve vaste in die vierde losse".

Vervolgens haakte ik 15 lossen en dan weer een bloemetje, dat is het deel vanaf 💮

Die 15 lossen is naar eigen inzicht aan te passen, het uiteindelijke aantal ook.
Ik ben geëindigd met 80 lossen.

Ik heb het met veel plezier gehaakt en versierde er een doosje chocola mee.

Ik haak dit soort slingers vaker, en het patroon heb ik ook wel vaker gedeeld. Het is grotendeels geïnspireerd op deze slinger van Dinah.

Ik las dat het op 21 september Wereld Alzheimerdag is. 1 op de 3 vrouwen krijgt te maken met dementie. Dus zeker iets om stil bij te staan. 

Onder het label "vergeet-me-nietjes"
vind je meer inspiratie en ideetjes



🍀  🍀  🍀  🍀  🍀  🍀  🍀  🍀  🍀

Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Een lief en attent cadeautje voor een dame die 80 wordt. Zo wordt een speciale verjaardag extra speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan, het is een mooie slinger geworden. Lief van je!
    Groetjes en een fijn weekend, Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend lief cadeautje Akkelien voor deze
    80 jarige dame. Mooi sprankelend blauw heb je gebruikt,
    echt vergeet-me-nietjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie slinger en een lief cadeau. Ook leuk om als ketting te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen