{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 29 september 2023

Vriendelijke vrijdag en vallende blaadjes

Vriendelijke vrijdag en vallende blaadjes


Zoveel blaadjes zijn al gevallen! Eerst doordat het droog was. Inmiddels ook omdat het er de tijd voor is. Herfst.
"When autumn leaves start to fall", kan Eric Clapton zo prachtig en melancholiek zingen. Zo mooi gevonden! Het liedje is oorspronkelijk Frans, daar heet het Les Feuilles mortes, de dode blaadjes. Dat vind ik persoonlijk wat minder poëtisch.

In ieder geval: vandaag blaadjes in de blog!



Het blad en de eikeltjes zijn geborduurd op plastic canvas, in deze blog kun je vinden hoe dat werkt.

De volgende blaadjes zijn gebreide bladwijzers:


Hier vind je hoe je ze zelf kunt breien. En je kunt ze zo herfstig maken als je zelf leuk vindt.

En dan nog een haakideetje met blaadjes, een slinger:


Hoe je dat haakt, dat vind je hier.

Bij het zoeken naar foto's kwam ik deze tegen:


Het is een foto van een "paddenstoelhuisje", dat ik versierde met gehaakte blaadjes en een eikeltje. Hier zie je nog veel meer foto's en mijn beschrijving! Het zou een serie van vier worden, las ik. Dat is niet gelukt. Volgens mij heb ik wel een winter- en voorjaarshuisje gemaakt, maar nooit een zomerse versie. Misschien komt het alsnog. Volgende zomer of zo?

Heerlijke herfstinspiratie op deze laatste vrijdag van september!

🧡  🧡  🧡  🧡  🧡  🧡  🧡


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Ik houd van herfstkleuren en -attributen, dit vind ik dan ook heel leuke creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is nu herfst en wat voor een.
    Hier een strakblauwe lucht en heerlijke temperatuur, maar ja, kan ook zomaar weer anders zijn.
    Jij hebt in elk geval mooie herfst spullen gemaakt.
    De sfeer is er al.

    BeantwoordenVerwijderen