{ 'anonymize_ip': true }

maandag 4 september 2023

Creatief Café in augustus

Creatief Café in augustus


Aanstaande donderdag, 7 september, is er weer een Creatief Café in de bibliotheek in Sneek!
Vandaag vertel ik over de vorige keer, dat was op 17 augustus jl.


Wat was het weer fijn: samen handwerken en praten over van alles! Veel leuke zaken en ook wel eens wat verdrietigs, of iets serieus, alles komt voorbij.

Agnes had inderdaad haar eerste sok van het nieuwe paar al klaar:


De sok is te groot voor haarzelf, maar haar man past 'm wel en vindt 'm geweldig!
Ze zou voor zichzelf sokken kunnen breien met minder steken en ook is het een mogelijkheid om een boordsteek voor het beengedeelte te gebruiken: dan sluit het meer aan op het been.

Jacobien gebruikt altijd boordsteek 2 recht, 2 averecht tot ze aan de hiel begint. Kijk dan, hoe mooi haar nieuwste paar troostsokken wordt:


Wilke kwam voor het eerst en ze haakt momenteel een beestje uit een boekje, en er komen magneetjes is. Zo leuk, die "tenen" op de pootjes! Erg benieuwd hoe het gaat worden!


Ze zat naast Yke, die ook dol is op het haken van knuffels en amigurumi. Ze is nog steeds aan 't haken voor de bieb, momenteel maakt ze rendierkopjes:


Ook Tara is bezig voor de bieb, ze breit truitjes voor de vogels, waar ik het de vorige keer al over had:


Henne wilde heel graag deze deken af hebben in het komende weekend. Of het gelukt is, dat horen we vast donderdag 🙂 Het ziet er in ieder geval al super mooi uit:


Bea had haar sjaal weer mee. Ze is al heel ver, nu nog naar het groen. Ze denkt erover om de hele sjaal nog van een randje te voorzien en dan wordt dat waarschijnlijk lila.


Ik was vooral aan 't socializen, foto's nemen, ik hielp Agnes een beetje en ik heb een piepklein begin van een vlaggetje gehaakt en dat staat niet op de foto.

Ik sluit af met dit mooie boeketje dahlia's:


Jacobien nam het mee voor mij. Ik heb in maart tijdens een grote rommelmarkt in Sneek dahliaknollen gekocht die Jacobien gedoneerd had, ze stammen af van de dahlia's die haar moeder vroeger altijd al in haar tuin had. Ze had er zo'n mooie verhaal over geschreven, dat ik alleen al voor dit naar die rommelmarkt wilde. Jammergenoeg waren de slakken ook heel blij met mijn aankoop. Ik heb ze nog kunnen redden en ze staan nu in potten. Toch heb ik nog geen zicht op bloemen. Daarom wilde Jacobien mij verrassen en dat deed ze! Zo lief!

Toen ik even later in de appie bij de kassa stond, vroeg de jongeman achter de kassa of ik die bloemen ook nog wilde afrekenen 😆 "Nou nee, zei ik, die heb ik net gekregen!" Kun je wel direct nagaan hoe mooi ze zijn!

Komende donderdag is er van 14.30 - 16.00 uur Creatief Café in de bibliotheek in Sneek.
Je bent van harte welkom! Neem je je eigen handwerkje of ander creatieve project mee!
En mocht je handwerktechnische vragen hebben: wij helpen graag.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Was inderdaad weer heel gezellig en ik ben er donderdagmiddag weer bij groetjes yke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo even terug te kijken. Wat maken jullie een variatie aan dingen. Zo doe je vast ook inspiratie op.
    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die rendieren! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Telkens als ik weer bij je lees over het creatief café, denk ik 'hadden we zoiets ook maar hier in de buurt...!'
    Gelukkig heb ik vriendinnen die ook handwerken.
    Wat een leuke dingen worden er gemaakt. En die teentjes die Wilke maakte zijn toch tè schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig en wat een mooie projecten

    BeantwoordenVerwijderen