{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 28 februari 2020

Crea 5220 GEEL

Crea 5220 GEEL


Deze keer is het woord van de week GEEL. Niet mijn lievelingskleur... 
Vroeger heb ik een tijdje een aantal paren gele sokken gehad. Ik vond ze niet fijn en ik vond ze niet mooi. Zou het daaraan liggen?

Ik heb wel twee ontwerpen in het geel gemaakt.
Een hoesje voor smartphone of zonnebril:


Meer over dit hoesje lees je hier
En een knuffeldoekje:


Meer over dit doekje lees je hier
Met geel haakte ik deze surprise voor mijn zwager:

Meer over deze M&M lees je hier

Niet mijn lievelingskleur zoals ik al zei. Wel opvallend dat twee van mijn lievelingsbloemen geel zijn!
Zonnebloemen en narcissen!

En kijk eens wat ik kreeg in de goodiebag bij het boek "Amilishly Dolls" van Alexa Boonstra:


Het patroon van het mooie narcis-meisje Suïsen! Heel blij mee, haar ga ik zeker haken!
Meer weten over dat boek? Ik schreef hier een review.
Suïsen is overigens een los patroon, ze staat niet in dat boek.

Op mijn blog zijn ook veel zonnebloemen te vinden, kijk maar eens onder het label "zonnebloemen".

Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
 - Knutselpret
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is STREPEN. Ik ben ook benieuwd wat ik daarmee ga doen 😉



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Het is vaak zo dat een bepaalde kleur in verschillende situaties best verschillend kan uitpakken. Ik pak ook niet snel geel voor kleding of iets in huis. Maar je hebt toch mooie gele items gevonden! En wat is dat boekje van Alexa toch prachtig...
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die gele sokken vroeger, daar klinkt een soort 'trauma' in door hihi. Had je ze zelf uitgezocht of kreeg je ze?
    Ook ik zou geel niet direct opnoemen als ik het over favoriete kleuren heb, maar tegelijkertijd bedenk ik dat ik best vaak geel gebruik, misschien is het mijn 'guilty pleasure' ;o)
    Oh nog even over de gele sokken: de groengele sok van mij is na twee keer breien toch weer uitgehaald, het werd niet naar mijn zin. ;o) De groene bol ligt even in de wacht, daar komt vast een betere bestemming voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die gele sokken had ik echt niet zelf uitgezocht!
      Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk met de groene wol gaat doen!

      Verwijderen
  3. Grappig dat geel het zo slecht doet bij veel mensen terwijl het zo zomers is. Het brillenmapje, als je ernaar kijkt krijg je het er toch haast warm van. Vroeger droeg ik graag geel omdat het me net iets minder wit liet lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een rappige gele spulletjes allemaal ook al is het je keur niet, maar wat je zegt bij bloemen is dat weer heel anders.
    Wat een ontzettend mooi boek heb je gekregen met dat schattige narcis meisje, leuk om te maken......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, het narcis-meisje is een mooi elegant popje, prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your yellow glasses case is Wonderful!! I had not seen knitted sunflowers in relief! Cute your crochet works!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig popje, ik kan me goed voorstellen dat je haar gaat haken :) Ja, geel kunnen we wel gebruiken, ook hier is het somber en nat weer :(
    Wel weer heerlijk weer om te handwerken :)
    Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat popje is wel een dotje om te zien. En inderdaad narcissen en zonnebloemen zijn de uitzondering.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dankzij jouw linkjes er eindelijk achter wat en waar die crea uitdaging was en stond.
    lijkt me leuk maar of ik vaak mee doe ????
    ben meestal bezig aan projecten die langer duren dan een week.maar wie weet !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geel is ook niet mijn favoriet, maar samen met blauw kun je er wel heel veel mooie groenen mee maken! Omdat geel een primaire kleur is, is geel onmisbaar. Ik vind geel ook bij de lente horen en daar hou ik wel van! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen