{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 13 februari 2020

Vlaggetjes met hartjes

Vlaggetjes met hartjes


Voor een project waar ik verder nog niets over kan vertellen haakte ik wat kleine vlaggetjes. Ze waren echt klein en toch paste er een hartje in. Toen dacht ik: O, leuk om een slingertje van dit soort vlaggetjes te haken voor Valentijnsdag. Dat is dus niet gelukt. Het ideetje is wel heel leuk, dus ik deel het toch. Wie weet heb jij nog tijd én zin om aan de haak te gaan!


Ze waren nog niet eens helemaal af, deze twee!


Op de volgende foto wel, op het afhechten na.


Het is op basis van filet haakwerk. Dat wordt meestal gedaan op deze manier: een open vakje is 2 lossen en 1 stokje, een dicht vakje is 3 stokjes.
Voor deze kleine vlaggetjes haakte ik met halve stokjes: een open vakje is dan 1 losse en 1 half stokje, een dicht vakje is 2 halve stokjes. Ik heb even snel een tekening gemaakt, voor de blauwe versie haak je de kruisjes als open vakjes en bij de rode versie zijn dat juist de dichte vakjes.



Eigenlijk moet de tekening andersom, want je begint bij de rechte bovenkant. 
Voor het rode vlaggetje begin je met 23 lossen en dan haak je het eerste halve stokje in de zesde losse vanaf de haaknaald. En dan een opzetlosse overslaan, 1 losse haken en 1 half stokje in de volgende opzetlosse. Je hebt uiteindelijk 9 open vakjes.

Bij het blauwe vlaggetje begin je met 22 lossen en haak je het eerste halve stokje in de vierde losse vanaf je haaknaald. Je haakt verder in elke losse een half stokje en hebt er uiteindelijk 18 + de eerste die gevormd werd door die lossen aan het begin. 19 steken dus.

En je mindert dan uiteindelijk onderaan aan beide kanten steeds een vakje, zodat het een puntig vlaggetje wordt. 
Ik ga ze vast nog eens echt haken, een slingertje met deze vlaggetjes. Nu even snel wat inspiratie delen, vlak voor Valentijnsdag!

Zoek je meer harten-inspiratie? Kijk dan onder het label "harten" of "Valentijn".

O, en ik ben vandaag naar de Handwerkbeurs in Zwolle! Ga jij ook?


Ik wens je vast een fijne dag ❤️❤️❤️



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen: