{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 27 februari 2020

Handwerken zonder grenzen

Handwerken zonder grenzen


Kennen jullie het tijdschrift "Handwerken zonder grenzen"?
Ik had het wel eens gezien. Toen ik kort geleden op de Handwerkbeurs in Zwolle was (hier lees je mijn verslag van die dag) kocht ik het meest recente nummer, voor een leuke beursprijs.


Wat vind ik ervan?
Een mooi en interessant magazine! 
De foto van de voorkant hoort bij een artikel over Darren Ball, een textiel kunstenaar die borduurwerken maakt op zakdoeken, fluweel of vintage stoffen. 

Hier zie je de inhoudspagina:



Deze foto's verwijzen naar 
- een artikel over Hinke Schreuders, zij borduurt kunst
- een artikel over Gallo Grotto, ook een textiel kunstenares, die met heel veel kleur werkt en meerdere soorten materialen
- een artikel over Kiyoshi Mino, een kunstenaar die levensechte dieren maakt van vilt.

Er staat nog veel meer interessants te lezen in dit mooie blad.
Ook staan er een aantal mooie en originele patronen in. Van bekende ontwerpers!
Zo staat er een tas in van Nienke Landman, een leuk ontwerp van Club Geluk, een sjaal van Lisanne Multem (ook een verhaal over haar nieuwe boek, dat ze maakte met haar oma!) en iets van Loret Karman van De Amsterdamse Steek.


En in het midden van deze collage zie je Chibi Suzume, een klein zusje van een van de meisjes uit het boek van Alexa Boonstra. Zo schattig! 
Het boek heb ik ook, hier schreef ik er een recensie over.

Ik vind het een mooi blad, het ziet er heel verzorgd uit. Wat minder patronen dan in andere handwerktijdschriften, wel veel om te lezen en te zien, prachtige reportages met schitterende foto's.

Voor de volledigheid is hier de website van Handwerken Zonder Grenzen.


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. In het verleden heb ik eens een nummer gekregen. Het is inderdaad een interessant blad om lekker veel in te lezen en inspiratie op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt interessant. Het is ook heel leerzaam en inspirerend zo te zien. Ik meende het poppetje al te herkennen. Als ik mij niet vergis bestaat het al een hele tijd maar nee, zelf heb ik het nog nooit gekocht. Toch eens doorbladeren in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig blad, maar vrij prijzig als je het zo in de winkel koopt. Groetjes en tot morgen :)
    bij HET woord

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees het blad al jaren. Ieder nummer is weer een cadeautje. Steeds weer iets nieuws. Dit blad verveelt nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik ken het tijdschrift wel. Geen abonnement of zo hoor, en ik koop het zelden. Maar ik vind het wel leuk om eens in te kijken. Het is best 'breed' en vooral 'anders' dan de meeste handwerkbladen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt. Ik vind het ook erg leuk dat er zoveel verschillende handwerktechnieken in te zien zijn.

      Verwijderen