{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 12 februari 2020

Mijn Rozeta (16)

Mijn Rozeta (16)


Allereerst dit: mijn Rozeta wordt een deken, zoals het bedoeld is. 
Vorige week was het vierkant, nu komt er nog wat lengte aan, de toeren zijn weer overzichtelijk: 215 steken. Wel steeds goed opletten, want het is veel "3 steken samenhaken" met direct daarnaast "3 steken in 1 steek". En langzaam zie ik de bogen groeien!
Op de stormachtige zondag heb ik er lekker aan zitten haken. Deze foto liet ik al zien op Instagram



Moeilijk om foto's te nemen als het zo stormt!


Er komt dus aan één kant een deel dat nu heen en weer gehaakt wordt. Dit gaat om ruim 40 toeren en dit was verdeeld over twee weken "huiswerk". Ik doe er natuurlijk weer iets langer over 😉


Aangezien ik 4 steunkleuren heb, heb ik besloten steeds 10 toeren met 1 kleur te doen en de laatste toer iets extra.


Hier zijn de 10 toeren van de eerste kleur gehaakt. 


En zo ligt de deken prachtig en zo waait-ie bijna weg!


Mijn Rozeta meet nu ongeveer 115 cm x 123 cm.

Ik haak met Stonewashed en Riverwashed (de kleurnamen kun je vinden in deze blog) en gebruik haaknaald nr. 3½.

De Rozeta is een ontwerp van Tatsiana van Lilla Björn's Crochet World en het is een CAL, waarbij iedere week een deel van het patroon online komt.Alle informatie over deze Cal vind je in de speciale Facebookgroep én hier op de website van Scheepjes.
Alle patronen vind je hier:
Sinds 8 januari is er ook een bonuspatroon

Ik loop enigszins achter en blijf voorlopig op "woensdag Rozeta-dag" mijn vorderingen plaatsen. Al mijn blogs hierover kun je terugvinden onder het label "Rozeta".

Nog even dit: Ik denk dat ik de komende tijd wel kan haken, maar of het lukt met foto's nemen.... Maandagochtend mag ik me melden in het ziekenhuis, dan zal het ijzerwerk worden verwijderd. Het is toevallig vandaag precies een jaar geleden dat ik een treetje miste en met een gebroken heup in 't ziekenhuis belandde. We zullen zien hoe 't loopt 😉


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen: