{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 20 februari 2020

Nieuw boek: Amilishly Dolls

Nieuw boek: Amilishly Dolls


Hier en daar had ik het al laten weten: ik heb weer een nieuw boek 😊

De "voorkant"

Dit is het! Voor- en achterkant, inclusief een Japans grapje van Alexa.
"Amilishly Dolls. A Rainbow Colored Collection of Amigurmi Dolls".

De achterkant

Het boek begint met een uitgebreide uitleg, over gebruikte garens, de steken en technieken.
Er staan patronen in van maar liefs 11 van dit soort mooie meisjes. En een bonuspatroon van een traditionele Japanse pop.


De afgelopen tijd heeft Alexa alle popjes voorgesteld via Instagram, dus kijk daar ook even als je meer van hen wilt weten. 

Elk patroon begint met een persoonlijk verhaal van Alexa en een duidelijk overzicht van de gebruikte materialen.


Dan volgt het patroon en daar staan veel foto's bij. Fijn, dan kun je goed zien wat er bedoeld wordt.


Ik kan je uit ervaring vertellen dat de popjes grotendeels spiraalsgewijs gehaakt worden en op zo'n manier dat je niet later van alles nog aan moet naaien. Mooie duidelijke en overzichtelijke patronen.

Ik kocht het boek op de eerste dag van de Handwerkbeurs in Zwolle, direct bij Alexa die toen in de kraam van Wolcafé was.


Ik kreeg er een hele leuke goodiebag bij, op Japanse wijze geknoopt:


Erg leuk extraatje, met daarin twee bolletjes katoen, een speciale steekmarkeerder, een kortingsbon voor Yipee Yarns en nog wat leuks. Dat laat ik binnenkort zien, want het past zo leuk in een andere blog.



Extra leuk dat ik het bij Alexa persoonlijk kocht: ze schreef iets liefs in het boek:



Heel blij mee!


Wat feiten op een rij:

Titel: Amilishly Dolls. A Rainbow Colored Collection of Amigurumi Dolls
Auteur: Alexa Boonstra
Fotografie: Alexa Boonstra
Uitgever: Livres de Louises
Aantal pagina's: 146
Aantal patronen: 12
ISBN: 978-90-828403-5-3
Prijs: € 21,95

Het is o.a. te koop bij Alexa, kijk hier.
Maar ook bij handwerkwinkels en boekwinkels.

Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk hé. En helemaal leuk voor je dat je het boek bij Alexa zelf kon kopen!
    Het boek zelf lijkt me al een plezier om door te bladeren, maar het maken zal ook vast een plezier zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. superleuke poppetjes weer, zo verleidelijk! Gelukkig zijn ze gehaakt en kan ik aan het boek weerstaan, ik brei veel liever

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat lijkt me ook een heel mooi boek! Knap als je dat allemaal zelf kunt ontwerpen en later beschrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. daar ga jij vast weer mooie dingen uit maken goede keuze

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je het boek van de ontwerpster zelf hebt gekocht. En dan ook nog een lieve tekst in je boek en een leuk extraatje erbij.
    Ik ben benieuwd welke pop je het eerst haakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het overwegen waard, mijn favoriet is de vierde van het overzichtje. Het boek ziet er gied verzorgd en duidelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Poppenboeken, ze blijven leuk hè. En deze is oook echt een pareltje. En dan ook nog zo'n leuke goodiebag. Ik begrijp uit je verhaal dat je al eens popje gehaakt hebt...

    BeantwoordenVerwijderen