{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 14 februari 2020

Crea 5220 STENCIL


Het woord van de week is STENCIL. In de papierknutselwereld is dat tegenwoordig iets waarmee je stempelt, volgens mij. Ik moest denken aan de voorloper van het kopieerapparaat, de stencilmachine. Dat had je thuis niet, op scholen was het wel.
Bij mijn zoektocht op zolder vond ik een enveloppe met daarin volgens mij een stencil, van een "KURSUS HANDVAARDIGHEID". Cursus schreef je toen ook al met een C....

Wat leuk was dat er in de enveloppe wat kaartjes zaten met draadfiguren, de onderdelen die als 5 en 6 worden besproken op het stencil.



Bij de bovenste kaart zijn in een cirkel gaatjes geprikt en is er naaigaren doorheen geborduurd. Bij de volgende kaart zijn het knipjes aan de zijkanten. Vanaf elke kant is er steeds met een andere kleur naaigaren om de kaart gewikkeld.


Hier zie je de achterkant van deze twee kaartjes:



En nog een mooie versie op een apart kaartje:



Best een leuk stencil met handvaardigheid-ideetjes!



Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is VIERKANT. Daar kan ik wel wat mee 😉



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. ha ha mooi Akkelien maar waarom dacht ik dat ik bij jou toch een breiwerkje te zien :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie wat bewaart, die heeft wat! De stencils waren vaak groter dan A4-formaat, herinner ik me. Iets langer in elk geval..
    Leuk dat je dit nog hebt, en die techniek is best gaaf om nieuw leven in te blazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh,yes! How many good memories.I used colored threads. Good job!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk toch dat je zo'n schatkist hebt vol met mooie wetenswaardigheden en handwerkjes!
    De kaartjes doen me denken aan de 'kerstkaarten' die geborduurd worden. Maar het doet me ook denken aan Spirograph waar we vroeger heel wat van deze figuren op papier hebben gezet.
    En de stencilmachine: die heb ik vroeger mogen bedienen toen we het clubblad van de tafeltennisvereniging maakten. Het geluid en de geur kan ik me nog goed herinneren, maar ook het papier dat met regelmaat vastliep (we hadden een oud krijgertje in gebruik).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aan zo’n stencil dacht ik in eerste instantie ook en wist niet wat ik er mee moest, maar jij wel.
    Leuk dat je er nog een had met die handwerk tips. Ik herinner me nog dat een tante op die manier altijd kerstkaarten maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit soort dingen vind ik toch zo ontzettend leuk! Zo'n heerlijk ongedwongen creativiteit. Ben ik dan al generatie kopieermachine? Ik ken stencils en heb ze ook wel (denk ik) maar niet bewust. Grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat prachtig om te zien al deze kleine
    kunstwerkjes, je krijgt er gewoon zin van om aan
    de slag te gaan. Wat mooi dat je dit soort dingen nog allemaal hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke uitwerking :)
    Dit is wel een heel leuk en creatief stencil :)
    Gezellig zo hé met al die verschillende uitwerkingen :)
    Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moest ook direct denken aan de stencilmachine bij mij op de lagere school. Leuke draai heb je aan het woord gegeven. En ook weer grappige werkjes die kaarten.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaaa, ook ik ken de stencilmachine van school. Ik mocht hem soms samen met een leraar bedienen (en zat dan natuurlijk helemaal onder de stencil inkt 😁).
    Ik ken die draadfiguren ook, maar dan op hout met spijkertjes?

    BeantwoordenVerwijderen