{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 18 februari 2020

Dinsdag - poppendag Sakura

Dinsdag - poppendag Sakura


Afgelopen week was de Handwerkbeurs in Zwolle, hier lees je mijn verslag.
Eind vorig jaar deed ik mee aan een leuke fotochallenge op Instagram en... ik won twee toegangskaartjes! 
Nu wist ik al heel lang dat ik rond deze tijd opgeroepen zou worden om in het ziekenhuis het ijzerwerk te laten verwijderen, dus ik dacht ook lang dat ik niet zou kunnen gaan. Ik moest me uiteindelijk gisterochtend melden en ik kon dus naar Zwolle!
Daar zou Alexa van Amilishly ook komen en haar boek werd hier gelanceerd!

Het echte boekenfeestje was al op 8 februari, in Schoonhoven, dat was me net iets te ver. Fijn voor mij dat Alexa gewoon nog even door ging met haar feestje in Zwolle. Als zo je zo toewerkt naar een boek, dat heeft wel iets van het krijgen van een kindje. Ik vond dus dat ik ook wel een klein cadeautje voor haar mee kon nemen en ik haakte:


Sakura, dat is Japans voor kersenbloesem en ik weet dat Alexa daar wat mee heeft, kersenbloesem in Japan. De popjes in haar boek zijn ook geïnspireerd op Japan en hebben allemaal Japanse namen. Bij het zoeken naar een Japans-achtig haakpatroontje kwam ik wat leuks tegen, de inspiratie voor mijn cadeautje vond ik, via Freppi, bij dit patroontje.
Mijn versie lijkt ook wel veel op de bekende gehaakte gelukspoppetjes.
Sakura is nog even bij mij in de tuin geweest:


Van mij mocht ze eigenlijk wel blijven, ik vond haar zo'n schatje! Maar deze dame had wel zin in een avontuur en is heel benieuwd naar al die Japanse schoonheden van Alexa.


Dat snap ik, dus ik wenste haar YOI TABI!
Als het goed is, betekent dat Goede reis.

Ik had ook nog een kaartje met kersenbloesem 🙂



Wil je meer weten over het boek van Alexa? Kijk dan hier.



Ik heb het boek! En ga er uiteraard nog een review over schrijven (Update: dat heb ik inmiddels gedaan, je leest 'm hier). Dit kan ik je vast vertellen: ik ben er heel blij mee!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Angélique,
Blauw en zo,
Corina
Ria,
Rita en 
Sandra.

Deze keer een paar extra linkjes, want ik zie ineens zoveel leuke gebreide popjes overal, op Instagram, zelfs op de Handwerkbeurs! En ik zag ze ook, mét diverse tips bij:
 - Elizabeth en
 - Marjan

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Een heel leuk en toepasselijk cadeautje voor Alexa! Je verhaal in dit bericht deed me direct denken aan een boek dat ik eens heb gelezen (Het seizoen van de kersenbloesem van Ruriko Pilgrim) dat ook in Japan speelt.
    Fijn dat je nog nèt naar de beurs kon en sterkte in het ziekenhuis, of is het al achter de rug?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is eruit! En ik ben weer lekker thuis. Moet nu wel weer een tijd met krukken lopen en goed oefenen... Maar de operatie is achter de rug!

      Verwijderen
  2. Wat een lief en mooi cadeautje heb je gemaakt! De kaart past er perfect bij.
    Fijn dat al het ijzerwerk is verwijderd. Wel lastig dat je nu weer met krukken moet lopen! Maar gelukkig ben je daar al geoefend in en het einde komt in zicht. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een toepasselijk cadeautje. Leuk!
    En ik lees ook dat het hekwerk verwijderen gelukt is. Fijn. Succes met revalideren.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig en lief cadeautje heb je gemaakt.
    Sterkte met het revalideren Akkelien.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig was het ziekenhuis geen spelbreker voor je uitje. Leuk en lief je toepasselijke cadeautje voor Alexa. Ik ben benieuwd naar de review van het boek. Wat een opluchting dat je het ziekenhuis achter de rug hebt. Ging onder narcose neem ik aan? Dat je nu weer zo moet revalideren... succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt wel een toepasselijk cadeau!! Supermooi poppetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is echt een heel passend cadeautje voor Alexa! Zo lief van je om daaraan te denken, heel attent.

    BeantwoordenVerwijderen