{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 21 februari 2020

Crea 5220 VIERKANT en een hart dat rockt

Crea 5220 VIERKANT en een hart dat rockt

VIERKANT is het woord van de week en al wilde ik dit graag eerder laten zien, vanwege Valentijnsdag, ik vond het eigenlijk heel geschikt voor dit woord van de week.

Nóg een patroon met Mighty van Scheepjes!
Hier schreef ik een review over dit garen.

Deze bol had ik nog, de kleur heet Rock:


Deze keer heb ik gebreid. Ik was benieuwd hoe groot het zou worden van 1 bol. Ik ben wel vier keer opnieuw begonnen! Dus eigenlijk heb ik de bol wel twee keer gebreid 😊

Met 51 steken kwam ik uiteindelijk toch tot ongeveer 32 cm breed en 30 cm hoog. Met blocken is het vast vierkant te krijgen!

Dan zou het als placemat kunnen dienen:


Het is ook geschikt als keukendoekje.
Ik vind het zelf goed geslaagd. Ik bedacht dit patroontje voor een Breiclub-blog, misschien had je het al gezien, je vindt het hier.
Het past nu ook goed in Crea 5220, al is 't net niet echt vierkant.



Dus heb ik 'm nog even te blocken gelegd:



Ik heb ook een haakpatroon gemaakt met Mighty, daar schreef ik hier al over. En het patroon vind je hier bij Breiclub.nl.
Haken én breien, ik vind het allebei goed werken met dit garen.

Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord VIERKANT. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
 - Knutselpret
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is GEEL. 



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Eigenlijk hou ik niet zo van grijs, maar dit is een mooi kleurtje voor een lekkere warme wintertrui! Wordt het nog koud dezer dagen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mocht het al eerder bewonderen en vind het weer leuk om er nog eens naar te kijken. Grappig dat je het hart voor deze opdracht nog bent gaan blocken ;o)
    Misschien een tip (misschien vind je het niks, dan vergeet je het maar snel): bij het blocken van kleinere projecten met rechte randen gebruik ik vaak dunne breinaalden. Die 'rijg' ik door de buitenrand. Dan blijft het werk mooi recht en hoef ik niet zoveel spelden in het werk te steken ;o)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je, Marjan, dat vind ik nou zo leuk dat je dat er bij zet. Ik heb wel eens gehoord van mensen die daar dan speciale hele lange naalden voor aanschaffen en dan denk ik al, kan dat niet anders, zou dat niet kunnen met gewone breinaalden? Dat blijft tot nog toe bij gedachten, maar na jouw opmerking ga ik het zeker eens proberen!

      Verwijderen
  3. wat een mooi vierkant , lijkt me ook lekker garen. ik ben wel benieuwd of zulke keukendoekjes een beetje goed opnemen ik hoop dat nog eens van je te horen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is voor mij echt een fraai vierkant geworden'
    zo op het oog lijkt dat zo. Mooi dat ingebreide hart.
    een hartverwarmend vierkant is het geworden.

    Heel fijn weekend,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi vierkant, grappig dat ik eerst het hart niet zag. 😜 Het lijkt me een fijne doek voor veel doeleinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een handig vaatdoekje, leuk vierkant met een hartje erin :) Wil ik ook nog graag doen, doekjes breien.
    Gaat het goed met je herstel? Een heel fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt in elk geval wel vierkant. Leuk met dat hart erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, en jij elke keer maar weer uithalen en meer of minder steken opzetten.. Maar het ìs vierkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderful! Really useful and practical to use for a table. I like the heart in relief!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook wederom weer een mooi vierkant. Een leuk effect. En de kleur spreekt mij ook aan natuurlijk (op de foto lijkt het blauw met wit). Eigenlijk wel zonde om het als vaatdoekje te gebruiken.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg mooi en knap gedaan met dat ingebreide hart, dat ga je toch niet als vaatdoek gebruiken :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Als handdoek of theedoek zou (iets groter) ook erg leuk zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen