{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 23 januari 2020

Nieuw garen: Mighty

Nieuw garen: Mighty


Alweer een nieuw garen en helemaal van deze tijd en de naam is Mighty:


Mighty bestaat uit 68% katoen en 32% jute! 100% natuurlijk materiaal dus. En milieubewust gemaakt, hier kun je lezen wat Scheepjes zelf over dit garen vertelt.
Je zou denken dat het door de jute wat stug zal zijn en toch voelt het juist heerlijk zacht!

Het is verkrijgbaar in stoere aardetinten, een paar tweekleurig getwijnde variaties en twee indigo tinten.


De bovenste heet Desert en de onderste in een getwijnde variant en heet Rock.

Op een bol zit 50 gram en dat is 80 meter. De aanbevolen naalddikte is 4 - 4½. 
En het is wasbaar op 40º C.


Nu ik twee bolletjes in huis heb, wil ik er iets mee maken natuurlijk. Het heeft een stoer uiterlijk. Het is sterk en stevig garen. Ik heb al wat ideetjes, ik ga ermee aan de slag!

Wordt vervolgd!


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Alweer een nieuwe garensoort van Scheepjes. Ik las dat ze bij de productie afvalwater hebben gebruikt. Hartstikke goed want katoen vraagt om veel water bij de bereiding ervan👍🏼.
    Ik ben benieuwd hoe je het garen vindt werken. De getwijnde variant lijkt mij niet zo strak getwijnd te zijn waardoor er makkelijk een naald ín de draad gestoken kan worden...er zijn mensen die daar geen moeite mee hebben, maar zelf vind ik dat lastig (vooral als ik 'blind' werk en dus niet constant op mijn naalden kijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn eerste gedachte was inderdaad ook dat het wat stugger zou zijn. Niet dus. Ik ben wel benieuwd hoe het voelt als er iets mee gehaakt/gebreid is. Zou het iets meer kriebelen. Hoezo vooringenomen over jute 😁 Naarmate je bericht verder vorderde begon het garen me meer te intrigeren. Veel plezier met maken. Ik ga het zien.

    BeantwoordenVerwijderen