{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 3 januari 2020

Crea 5220 HEXAGON

Crea 5220 HEXAGON


Vorig jaar stapte ik in bij de challenge van Marjan en Elizabeth, Crea5219. Ze hadden een lijst woorden overgenomen van een Engelstalige site. In eerste instantie volgde ik het alleen passief. Tot ik getriggerd werd door een woord. Achteraf bleek dat woord niet te kloppen, maar vanaf toen deed ik wel alle weken mee!
Mijn eerste deelname vind je hier, ik had gelezen dat het woord WALK was, achteraf bleek het Walls te zijn 😉

Marjan en Elizabeth hebben voor 2020 zelf een lijst met woorden/thema's gemaakt. Het is bij hen altijd wel iets met papier. Ik probeer er altijd iets op het gebied van handwerk aan te koppelen. Ik ben heel benieuw of dat gaat lukken, maar de eerste keer in ieder geval wel. 


Het was even zoeken! In oktober 2014 haakte ik deze vormen, allemaal op basis van 1 patroon. Links zie je 'm al, de hexagon. Je kunt er ook een pentagon van maken en een vierkant, zoals je ziet. De hexagon is volgens mij de Afrikaanse bloem, deze wordt veel gehaakt en gebruikt voor o.a. knuffels.
Een patroon van zo'n hexagon vind je bijvoorbeeld hier, bij Karin aan de Haak. 



Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt

Dit is de eerste Crea van 2020,
Marjan en Elizabeth hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is ROOD.



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!

Deze twee weken zijn er nog steeds blogs te lezen,
al zullen ze vast wat korter zijn,
hebben de poppen waarschijnlijk vakantie,
met de Rozeta hoop ik verder te komen al deel ik dat pas weer in januari.
Kortom: vakantietijd!
Hele fijne feestdagen, 
brei of haak kalm een goed einde aan 2019
en een prachtig, kleurrijk en creatief 2020 gewenst!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Dat kon bijna niet missen dat je een gehaakte versie van de hexagon liet zien! Maar ik vind het leuk hoe iedereen er zijn eigen kant mee op kan gaan. Dat geeft variatie en soms verrassing!
    En ik geloof dat ik ook nog een tasje heb staan met zulke hexagonnetjes, van heel lang geleden... dat ga ik straks maar eens even opzoeken.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Dus jij bent weer 52 weken onder de pannen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me een hele uitdaging om het hele jaar in handwerkjes uit te beelden, maar gelukkig hoef je je daar niet aan vast te pinnen 😉.
    Leuk dat je je haakwerken van drieëneenhalf jaar geleden weer een keer onder de aandacht kunt brengen, het zijn inderdaad mooie hexagons (en voor Vierkant zit je ook alvast gebeiteld ☺️)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te zien hoe ieder er zijn eigen invulling aan geeft. Mooie kleurtjes hebben je hexagons.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat jij ook meedoet. Ik heb ook niets van papier, doe het ook op mijn eigen manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is zo leuk om bij de Crea's al die verschillende interpretaties te zien en te lezen. Ik was al benieuwd naar jouw haak of breiwerk voor de hexagoon en deze zijn erg leuk. Het zijn gewoon hele chique granny squares of granny hexa's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha bij mij ook een gehaakte hexagon maar dan wel een effen. Ik zie bij jou al hele leuke variaties. Leuk om eens mee te experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je ook weer mee doet :)
    Ook bij mij zullen de woorden via handwerk uitgebeeld worden. Wie weet en probeer ik het dit jaar ook een keer via papier. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om de hexagon nu in gehaakte vorm te zien, dat kan ook bijna niet anders bij De Breimeisjes, ziet er heel kleurrijk uit. Ben heel benieuwd naar alle andere woorden.
    Heb jou ook aan mijn lijstje toegevoegd, heel leuk om overal te kunnen zien hoe iedereen het weer geheel op z'n eigen manier uitwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It's wonderful crochet! I really love it...The flower is delicious! Happy Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig! Laat die weekwoorden (weer eens iets anders dan werkwoorden) maar komen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waar haal je de tijd Akkelien om ook hier nog aan mee te doen? Ik ga passen, dit ligt me niet. Geef mij maar wolletjes en breinaalden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He mag zelf weten of je meedoet en ook kun je af en toe passen, als en woord je niet aanspreekt. Ik vind het een leuke uitdaging en ook inspirerend 🙂

      Verwijderen
  13. mooie hexagon, ik was te laat voor week 1 maar ga wel vast nadenken over week 2

    BeantwoordenVerwijderen