{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 16 januari 2020

Nieuwe haakboeken (2): Pop ups

Nieuwe haakboeken (2):  Pop-ups

De afgelopen tijd kwamen er weer heel wat nieuwe handwerkboeken uit.
Heel leuk om te bekijken en om inspiratie uit te halen.

Ik heb een paar nieuwe boeken liggen en die ga ik jullie laten zien. Vandaag is de bovenste van deze stapel aan de beurt:



Woolytoons Pop-Ups van Tessa van Riet - Ernst.



Een Pop-up is in dit geval een gehaakte knuffel die je kunt omkeren waardoor je ineens een heel andere knuffel in je handen hebt. Alle patronen zijn met elkaar te combineren en daardoor heb je echt heel veel mogelijkheden. Je kunt je eigen unieke Pop-up haken.
Er zijn maar liefst 16 patronen!
Ik laat er een paar zien.



Hierboven zie je Loek de Leeuw en Zack Zebra en hieronder Hidde de Haan. En op de cover zag je al Emma de Eenhoorn.


Misschien zie je het al aan de foto's: alle knuffels zijn gehaakt met Scheepjes Sweetheart Soft. Dat is vrij dik fluffy-achtig garen. Tessa geeft eerst uitgebreid tips voor het haken met dit materiaal. Ook alle benodigde haaktechnieken worden uitgebreid beschreven. Voor zover ik kan zien is ook goed aangegeven waar je de verschillende onderdelen moet bevestigen en zijn er bij alle ontwerpen diverse duidelijke detailfoto's te zien. Zie hier bijvoorbeeld de achterkant van Morris de Mol:



Ook tips voor als je een pop-up voor een heel jong kindje zou maken staan in het boek.
Hier is nog een overzicht van alle ontwerpen:



Het is absoluut een heel leuk boek. Ik heb wel eens met een fluffy-achtig garen gehaakt en vond dat beslist lastig, maar Tessa stelt ook dat eens een steekje meer of minder echt geen punt is. Gewoon een beetje corrigerend haken dus.

Ik denk dat ik er wel iets uit ga haken, maar dan kies ik waarschijnlijk voor katoengaren en een dunnere haaknaald. Dan zal mijn pop-up kleiner worden, maar dat vind ik geen probleem.


Wat feiten op een rij:

Titel: Woolytoons Pop-Ups
Auteur: Tessa van Riet - Ernst
Uitgeverij: Scheepjes
Aantal pagina's: 105
Het boek bevat 16 patronen, die allemaal met elkaar te combineren zijn 3 én een bonusidee
ISBN: 9789491840494
Prijs: € 14,95 




Ik krijg af en toe vrijblijvend een boek of magazine toegestuurd. Ik vind het leuk om jullie er wat van te laten zien en er wat over te vertellen.

Je kunt zelf kijken of het iets voor je is, want jij weet wat jouw interesses op haakgebied zijn.



Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een geluksvogel ben jij met gratis boeken ,gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tessa schrijft heel orettige, duidelijke patronen. Ook deze zuenber weer leuk uit. Ik ben benieuwd hoe jouw versie er in katoen uit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi dat boek maar ik wil niet te veel boeken aanschaffen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik de voorkant van het boek zie is het alsof je eigenlijk 2 knuffels moet haken om 1 pop up knuffel te krijgen. Klopt dat? Ik denk dat ik het leuker zou vinden als je 2 verschillende koppen op 1 lijf zou kunnen gebruiken (zwarte/witte poes/hond bv.) Maar dat neemt niet weg dat het wel heeele leuke knuffels zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt. Eigenlijk vul je het lijf van de ene met de andere knuffel.

      Verwijderen
  5. Wat een grappig concept. Twee knuffels in een. Ik ben benieuwd naar gehaakte exemplaren, die zullen vast binnenkort in blogland verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen