{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 31 januari 2020

Crea 5220 COLLAGE

Crea 5220 COLLAGE


Het woord van de week is COLLAGE. Ik maak vaak collages, fotocollages in de app Photogrid, op m'n telefoon. 

Vorige week kocht ik mijn eerste narcissen van 2020. Zo mooi, ik word daar altijd heel blij van. En ik heb sinds ongeveer een maand een nieuwe smartphone met fantastische foto-mogelijkheden. Ik maakte daarom heel veel foto's van de narcissen en daarmee heb ik weer collages gemaakt:





Deze keer ook een quote: Spring is in the air!



Jullie weten misschien wel dat ik vroeger de pedagogische academie heb gedaan en daar werd wel aandacht aan creatieve vakken besteed. Eén van de eerste opdrachten bij handvaardigheid was een keuzeopdracht, iets met scheuren óf het maken van een collage. Met als thema: een vreemde situatie. Dát vond ik heel erg leuk om te doen! Ik ben gaan zoeken, vond in eerste instantie allemaal andere dingen (inspiratie voor vele blogjes!).
Ik gaf het bijna op en toen vond ik het scriptieboek en de collage:



Gemaakt in 1982!
Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is KINDERLIEDJE. Ik ben ook benieuwd wat ik daarmee ga doen 😉

En dan nog de uitslag van de give-away. Het boekje Haak je warm is voor Annemiek
en de Friesland Post is voor Albèrtje. Ik stuur het komende week naar jullie toe!

Bedankt voor alle leuke reacties!


Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Hoe prachtig ik je narcissen en je collage ervan ook vind, mijn hart ging helemaal open toen ik de collage opdracht van de PA zag! Wow...,dit is helemaal wat ik mooi vind ..
    Een goede opdracht ook, hierdoor ga je anders kijken naar vormen en kleuren...
    Maar geniet van je narcissen hoor! Ik ga binnenkort ook een paar bosjes halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al die narcissen! En inderdaad op de telefoon (of tablet) is het heerlijk collages maken.
    De collage van 'vroeger' is supermooi, geweldig dat je dat allemaal nog hebt bewaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van al die zonnige gele narcissen wordt je vrolijk!
    Wat een mooie collage, je blijft er naar kijken want er is zoveel te zien, knap hoor. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke voorjaarsbode al die mooie collage's van je bloeiende narcissen, je hebt je even heerlijk kunnen uitleven. En die laatste SUPER dat spreekt mij zeer aan, zo mooi en fantasierijk!!!

    Heel fijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Adorable daffodils! We have grown them on the balcony for years! Beautiful and interesting your collage!
    Happy Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ving twee vliegen in een klap. Je probeerde je toestel uit en maakte gelijk een prachtige collage.
    De narcissen zijn weer heel vroeg dit jaar. Ik geloof dat ik ze hier begin januari al zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een collage maken werkt tegenwoordig behoorlijk anders dan in 1982. Dat knippen in bladen had toch ook wel wat maar hoe handig zijn al die appjes. Heerlijk die narcissen, echt voorjaar (hoewel kalendertechnisch het nog wel even duurt). Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je het werkstuk van de PA nog hebt gevonden, ja soms moet je lang zoeken. Het voordeel is dat je dan weer heel veel ander leuks tegenkomt. Mooie weekbijdrage weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's kun je met je Iphone maken. Wat leuk dat je de collage van vroeger nog terug hebt gevonden :)
    Grappig dat het wekelijkse woord zoveel los maakt/je aan het denken zet en je creatief aan het werk zet ;) Echt leuk! Fijne zondag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen