{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 15 januari 2020

Mijn Rozeta (12)

Mijn Rozeta (12)

Ja, eindelijk heb ik week 7 af. 


Ik las een tip dat je elke steek nr 26 van de 51 vasten zou kunnen merken en de lussenboogjes.
Ik kon op dat moment m'n stekenmarkeerders niet vinden en heb daarom een klos bakkerstouw gepakt om die draad te gebruiken.



Ik ben met de eerste hoek begonnen. 


Ook hier weer reliëf!



Veel reliëf! Ik ben overigens heel blij dat ik geen zwart garen heb hier. Het is goed opletten waar je insteekt. Het patroon is wél goed te doen, mede door de duidelijke filmpjes.

Mijn Rozeta meet na week 7 ongeveer 114 cm.
Ik haak met Stonewashed en Riverwashed (de kleurnamen kun je vinden in deze blog) en gebruik haaknaald nr. 3½.

De Rozeta is een ontwerp van Tatsiana van Lilla Björn's Crochet World en het is een CAL, waarbij iedere week een deel van het patroon online komt.Alle informatie over deze Cal vind je in de speciale Facebookgroep én hier op de website van Scheepjes.
Alle patronen vind je hier:
Sinds 8 januari is er ook een bonuspatroon. Bij de originele pakketten werd een houten ornament geleverd, dat wordt hierbij gebruikt. Ik heb zelf garen gekozen en heb dat ornament daarom niet.

Ik loop enigszins achter en blijf voorlopig op "woensdag Rozeta-dag" mijn vorderingen plaatsen. Al mijn blogs hierover kun je terugvinden onder het label "Rozeta".


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Oh wauw, zó mooi!
    Juist de reliëfsteken maken deze deken een kustwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je mag vierkant! 😂
    Het voordeel van wat later aan het volgende deel beginnen is dat je tips en ervaringen van anderen kunt gebruiken. Slim om bakkerstouw te gebruiken als de markeerders even uit zicht zijn en waarschijnlijk verwijderd het lekker makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wat mooi zeg, een echt kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je heerlijk ijverig, grappig om te zien
    dat je begonnen bent met de eerste hoekvorm. Er gaat
    best een hoop tijd in zitten maar daar heb je ook iets
    prachtigs voor. Succes met alle vorderingen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een volhouder. Petje af. Ik ben alweer gestrand bij een veel kleiner project 😁. Hoeveel weken nog te gaan? Wel leuk ook dat bonuspatroon. Zonder houten ornament kan toch ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verschil in kleur met de foto's hè... dat heb je in dit jaargetijde. Gewoon in je eigen tempo verder haken, dan heb je er nog langer plezier van ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw hij wordt heel mooi. Wat ga je ermee doen als hij klaar is?

    BeantwoordenVerwijderen