{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 8 november 2018

Meer Tunisch haken

Meer Tunisch haken


Wie vaker langskomt bij De Breimeisjes weet dat ik mee brei én haak met de Mystery Blanket 2018 (de blogs vind je terug onder het label "Mystery Blanket 2018"). Ik vind het erg leuk: in deze editie leer ik heel veel nieuwe technieken. En zo begon de haakdeken met Tunisch haken.


Ik haakte diverse steken met deze techniek en ik vind het heel leuk om te doen. 
Toen ik kort geleden iets bestelde bij die grote firma met drie letters en het begint met een B, vond ik het wel slim om er iets bij te bestellen. Dan hoefde ik geen verzendkosten te betalen. Een boekje over Tunisch haken leek me wel een goed plan en dat werd deze dus:


Het boekje is gemaakt door Margje Enting en Riek Siertsema. Margje heb ik in september ontmoet, ze houdt eigenlijk véél meer van breien 😃 Haken kan ze ook en het boekje ziet er heel leuk uit. Het gaat vooral over de basissteek en dan in allerlei toepassingen.
Heel duidelijk uitgelegd met veel foto's:


En dit wil ik in ieder geval heel snel uitproberen:


Zoon wil namelijk graag een gehaakte deken, met een bepaalde tekening erin en ik ben nog steeds niet uit de techniek die ik daarvoor ga kiezen.

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. De Dikke Meneer doet het goed zo met de verzendkosten; zo heb ik ook al eens iets extra's besteld 😁
    Wat een leuk boekje, die schaapjespannenlappen zien er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het opvallende is dan weer dat ik het in twee zendingen kreeg: ze hebben dus zelf 2 x de verzendkosten!

      Verwijderen
  2. Oooohhhh... ik ben fliefd op de schaapjes!!

    BeantwoordenVerwijderen