{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 6 november 2018

Dinsdag - poppendag Hoe was de KreaDoe

Dinsdag - poppendag Hoe was de KreaDoe?



Afgelopen woensdag sloop ik stilletjes het huis uit. Ik had een leuke afspraak met twee dames van onze Handwerkavond: wij gingen met z'n drietjes naar de KreaDoe, in Utrecht!
Als je De Breimeisjes op Instagram volgt, dan heb je er misschien al iets van gezien.

Toen ik om een uur of half zes weer thuiskwam, zaten daar twee pittige dametjes op mij te wachten....




"Waar was je nou? De hele dag weg, zo ongezellig!"
"Toevallig was het juist heel gezellig! Ik was naar de KreaDoe met Christine en Hedy."
"DE KREADOE? ZONDER ONS? WAAROM MOCHTEN WIJ NIET MEE? WAAR SLAAT DAT OP? HOE WAS HET?"

Duidelijk hé, ik had de dametjes flink teleurgesteld. Ik zei dat ik de KreaDoe niet zo geschikt vond voor poppen. Gelukkig had ik foto's dus ik kon ze wel van alles laten zien en vertellen.


Met z'n drieën in de auto, ik zat lekker achterin, te breien 😉


We waren mooi op tijd bij de Jaarbeurs. Kijk, de feestelijke toegangspoort:



En wat was het leuk en wat was er veel te zien! We kwamen niet eens aan workshops toe, we wilden gewoon alles bekijken!



Ook diverse bekende haak-sterren. In de collage zie je rechtsonder Bobbi. Er waren er veel meer!

Ik heb trouwens nog wel even een punchneedle vast gehad en een paar steekjes gezet. Leuk, want nu heb ik even echt gevoeld, hoe dat werkt (hier liet ik al zien dat ik zo'n naald heb en een uitleg, in de nieuwste Yarn).

Toen kwam deze foto:




"Huhhh! Jij zei dat het geen plek voor poppen is!" 
Tja, dat is dus inderdaad niet waar. Er is van alles te zien, ook knuffels én poppen. Deze foto maakte ik bij Wolcafé, daar was Alexa van Amilishly met haar mooie popjes, vooraan zie je Elsa, in haar gloednieuwe Unicorn-onesie. Mooi, hé!
En schuin achter haar zit Haasje Huppel, van Wolcafé.

Het kostte wat moeite om de dames te bedaren en ze hebben nu in hun hoofd dat ze ook mee naar beurzen willen. Ik weet het nog niet, hoor... Ik heb nog niks beloofd.
Maar goed, we hadden de aankopen nog niet bekeken, dus ik kon ze weer wat afleiden. Ik heb een paar foto's van de aankopen van m'n reisgenoten die ik mag laten zien.
Hedy kocht allemaal mooie garens, een bak vol:



Bij Wolplein, zoals je ziet. Ze kreeg er zelfs zo'n gave roze shopper op wieltjes bij 😃 Handig voor de verdere aankopen. Ze kocht nog wat kleinere dingen, o.a. een borduurpakketje en leuke vaasjes.
Christine was erg blij met het aanbod Diamond Painting, ze kocht een aantal pakketten en ook nog veel andere dingen:



Er zit o.a. een superleuk haakpakket bij van een engel met daarin een tuimelbal, van Bonita-Loka. Echt heel erg leuk. 

Mijn eigen aankopen zijn bescheiden, ik kocht alleen een boek en een klosje bakkerstouw in de kleuren rood/wit/blauw. Nog niet eerder gezien: driekleurig.



De dames zijn erg verrukt van het boek. Snap ik wel, dat heeft vast wat met hun "roots" te maken!



Terwijl zij zich met het boek vermaken, ga ik kijken of er poppen- of ander nieuws is bij


Corina
Jannie,
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. leuk boekje heb je gekocht. En ik hoop volgend jaar eens naar de kreadoe te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n boekje. Ik snap dat je poppen kinders teleurgesteld waren maar het boek maakt het weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben heerlijk ingekocht! Waarschijnlijk zien we eerdaags vogeltjes op je blog verschijnen? 😉
    Het bakkerstouw maakt me nieuwsgierig, ik ben benieuwd waar je het voor gaat gebruiken 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat bakkerstouw vind ik al leuk om te gebruiken bij het inpakken van cadeautjes! En dat boek is meer voor de heb dan voor het breien van vogeltjes. Hoewel ik ze nu toch wel erg leuk vind, dus wie weet ;-)

      Verwijderen
  4. Het lukte mij niet om naar de Kreadoe te gaan, snif. Ik snap dat de dames graag meegewild hadden. Ik had ook wel zin.
    Mooi boek lijkt me, daar gaan we vast nog wel werkjes uit zien. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps, daar ging je bijna, met die foto van alle poppen, gelukkig waren ze vlug afgeleid met het boek van Arne en Carlos. Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad. Ik sla dit jaar een keertje over. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, je hebt dus een heerlijke dag gehad, heel goed! En due poppen? Die hoeven niet overal net hun neus bij te zijn toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het nieuwe boek van Arne en Carlos is uit, ja poppen met vingertjes die staan er in.
    Dan worden je poppen zeker jaloers!
    Mooi boek vol met leuke dingen om te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je ze mee had genomen, was je ze vast kwijt geweest! :-))
    Klinkt als een volle, maar heerlijke dag!
    Leuke aankopen, ik ben benieuwd wat er hier voorbij gaat vliegen eh... komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O la la, de dametjes weten het wel te vertellen! Maar nu kunnen ze toch ook een beetje mee genieten via de foto's, net als wij. Ik ben ook niet geweest, vind zo'n beurs gewoon te druk. M'n schoondochter is wel geweest en vond het erg leuk.
    Leuke aankopen heb je gedaan, wat hebben we toch een heerlijke hobby!

    BeantwoordenVerwijderen