{ 'anonymize_ip': true }

maandag 26 november 2018

Mystery maandag - MB2018 (10)

Mystery maandag - MB2018 (10)


November is bijna voorbij, hoog tijd om mijn complete blok 2 te laten zien van de breideken.


Zo had ik 'm zelf opgespannen deze zomer, op m'n matchende kussen van de loungebank.

Ook nog even de andere twee randen met dieren in beeld, hier zie je de adelaar en de schildpad:


En de beer en het hert:


Ook altijd leuk om de achterkant te laten zien:


Ik heb af en toe wel eens een draad meegenomen, maar over het algemeen is dit gebreid met de intarsia-techniek, waarbij je niet allemaal draden achter het werk hebt.

Met mijn haakblok ben ik nog niet klaar, zelfs niks verder gekomen dan vorige week, maar hé, het is ook nog geen 1 december én het is geen wedstrijd 😉

Ik ga verder en volgende week laat ik meer zien.
Sietske en Alexa zijn ook bezig met Mystery Blankets, volg je hun blogs?

Ik ga voorlopig mijn ervaringen met de MB 2018 delen op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. De dieren zijn goed herkenbaar! Mooi hoor.
    Intarsia vind ik zelf niet fijn om te doen, maar bij deze grote afstanden in kleur is het onvermijdelijk hé.
    Grappig om te zien hoe je het blok hebt geblockt. Ik weet niet hoe groot de blokken zijn, maar heb je al eens gedacht om dunne breinaalden door de buitenrand te weven, dan blockt het misschien wat rechter. Maar misschien zit je niet te wachten op zo'n tip; hup in de prullenbak dan maar.😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist fijn, Marjan! Ik had nog weinig ervaring met blocken en deed maar wat. Een van m'n collegatesters heeft er speciale lange naalden voor aangeschaft! Ik was inmiddels dus bekend met deze methode.

      Verwijderen
  2. Wat is intarsia?is dat wat we in maand 1 hebben geleerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Intarsia is dat je voor ieder kleurdeel een nieuw bolletje neemt, en dus niet steeds de draden achter het werk om elkaar slaat. Je moet bij de kleurovergangen trouwens wel goed de draden om elkaar slaan.

      Verwijderen
  3. Dat ziet er goed uit zeg. Wel ingewikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een mooi blok... combinatie van ontwerp en de gebruikte kleuren is sterk!
    Je hebt er echt plezier in hè...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen