{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 23 november 2018

Happy momenten, voor mij en?

Happy momenten, voor mij en?


Op vrijdag heb ik vaak over happy momenten en dat doe ik vandaag ook 🙂

Deze week was de handwerkavond, dát is altijd een happy momentje. Die avond zag ik Lydia ook weer voor 't eerst sinds haar korte vakantie in Portugal. Ze verraste met met een heel lief cadeautje:


Is ze niet fantastisch, dit wolpoppetje in een prachtig gehaakte jurk mét bijpassend hoedje?
Zo lief!

Kort geleden vertelde ik over een schaartje, maar op de foto zat het nog in het zakje. Of het dan zo bijzonder was, vroeg Marjan. Ik vind 't wel een heel mooi schaartje, je ziet het op de eerste foto van deze collage. Op de tweede foto zie je ook een ander mooi schaartje dat ik een tijdje terug kreeg. Ik mag wel uitkijken, want zo kan een verzameling ontstaan 😉


Pippi is enorm enthousiast over het schaartje en.....
"Ho, stop! Pippi, niet doen! Ten eerste is dat schaartje alleen voor draadjes en stof en ten tweede wil ik die verpakking heel laten!"

Net op tijd, pffffft!
Het gaat om een exemplaar van Aan de Haak, het laatste nummer dat begin oktober uitkwam: 


In dat nummer staat een patroon van mij, een gehaakte tas:

Hier vertelde ik al over de stoere shopper
Het roze exemplaar is de tas die ik in eerste instantie voor Aan de Haak maakte, die was voor de tassenspecial bedoeld. Dat nummer zat ineens al vol en in mijn leven gebeurde tegelijk ook van alles. De tas kwam in de herkansing en ik herschreef én verbeterde het patroon. Herschrijven was nodig omdat ik voor de roze versie Sunkissed van Scheepjes gebruikte en voor de gestreepte versie Catona. Dat is een heel ander garen!
Ik had deze Aan de Haak, het tijdschrift dus, al binnen en daarom....
geef ik er eentje weg! Laat je het weten in de reacties als je 'm wilt hebben?
Dan vertel ik volgende week wie 'm krijgt.
De volgende Aan de Haak is een woonspecial. Lijkt me ook leuk! Op 30 november komt het blad bij de abonnees en vanaf 3 december ligt-ie in de winkels.

De Yarnie waarover ik vorige week schreef, wil ik graag sturen naar:


Pippi leest wie de Yarnie krijgt

Pauline! Mail je je adres naar debreimeisjes@gmail.com

Graag wens ik jullie een heel fijn weekend. Mét happy momentjes 🍀!




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooi schaartje! Dat maakt het gewone draadjes knippen een stuk leuker👍🏼. Geweldig zoals 'gewone' gebruiksvoorwerpen mooier gemaakt kunnen worden. Het zijn soms 'de kleine dingen die het doen'.
    Wat heb je een schattig popje gehad van Lyeia, lief dat ze dit voor je gedaan heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben terug aan het haken geslagen. Ik heb een behoorlijke voorraad wol. Het tijdschrift zou dus welkom zijn om inspiratie op te doen.
    Trouwens, leuke blog. Ik kom hier graag lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pauline, gefeliciteerd. Jij hoeft je met de Yarnie niet te vervelen.
    Lief dat je helemaal uit Portugal dit leuke poppetje hebt gekregen. Echt een geluksmomentje.
    Wat gaaf dat een patroon van De Breimeisjes in Aan de Haak staat. Beide versies van jouw tas zien er mooi uit. Gelukkig is het patroon in de herkansing wel in het tijdschrift gekomen. Ik waag graag een kansje op het tijdschrift.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die schaartjes, allebei! Ik snap heel goed dat Pippi zo enthousiast is :-)
    En wat een leuk kadootje van Lydia ook. Schattig.
    Veel succes met patronen bedenken, ik hoop dat er nog veel geplaatst zullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, wat een dotje uit Portugal!
    Ik vind het schaartje ook mooi. Hmm, zou toch een leuke verzameling kunnen worden, Akkelien? ;-)
    Ik wil wel graag kans maken op de "aan de haak", daar heb ik nog geen enkel exemplaar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. owwww dat popje uit portugal maakte ineens dat ik weer 63 jaar terug in de tijd ging..een inwonende tante van mijn vader maakte er wel 10 voor mij in allerlei kleuren, ik speelde er altijd mee!! en denk dat er ook mijn liefde voor het zelf maken en handwerken gewekt werd...zat altijd goed toe te kijken als ze er weer eentje maakte en voorzag van een mooi rokje! ook heb ik een ooievaarsschaartje van mijn overgrootmoeder liggen hier.. ik gebruik het nooit natuurlijk.. das gewoon een relekwi uit vervlogen tijden, mooi gedetailleerd met een oog en ribbels in de veren. zelf heb ik 10 jaar geleden (ongeveer) op een beurs een klein schaartje in de vorm van een elfje gekocht, die zit altijd in mijn handwerktas, de ogen van de schaar zijn haar vleugels, je had verschillende op die beurs, beertjesscharen, vlindersscharen enz.. wilde altijd nog eens meer van die leuke schaartjes kopen, maar altijd als ik een gang naar de beurs plan... word ik ziek!! komt ooit nog wel eens! en pauline gefeliciteerd met het winnen van het popje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, dat je zulke mooie herinneringen deelt!
      Overigens won Pauline een handwerkblad. Dat popje houd ik zelf!

      Verwijderen
  7. Wat een lief poppetje!
    Ben jij ook zo beschermend voor je schaartjes? Daar mag Manlief echt geen papier mee knippen, hihihi!
    Wat gaaf dat je patroon in de Aan de Haak staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat ik het blad mag hebben! Alleen....laat ik deze nu toevallig al gekocht hebben om de eenhoornkruk te maken...dus hoop ik dat je er iemand anders blij mee kan maken!Maar wel super bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of ging het niet om het blad van "aan de haak"??

      Verwijderen
    2. haha, ik ben geloof ik nog niet goed wakker..Yarnie heb ik niet! Dus super blij! Ik zal je mijn adres sturen :)

      Verwijderen
    3. Tenminste als ik jouw e-mailadres mag hebben? Ik kan het op je blog niet vinden.

      Verwijderen
    4. Het mailadres staat achter je naam!

      Verwijderen
  9. Hoi Akkelien, wat een leuke schaartjes. Echte borduurschaartjes. Zo chique om te zien en fijn om mee te werken. Wat een verwennerij door Lidia met het gehaakte poppetje. Altijd leuk als iemand aan je denkt. Als de inzendtermijn nog niet gesloten is dan doe ik graag mee voor Aan de Haak. Lijkt me leuk om een patroon van jou te hebben. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen