{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 20 november 2018

Dinsdag - poppendag Een feestjurk voor de barbie van Eliza

Dinsdag - poppendag Een feestjurk voor de barbie van Eliza


Vandaag weer een bijdrage van Maria voor poppendag. Haar kleindochters waren jarig en een van de twee wilde wel graag een mooie jurk voor haar barbie. Nou, dat is Maria wel toevertrouwd! Zo mooi, wat ze nu weer gemaakt heeft!
 

Het is een gebreide jurk en weer heel erg wijd:


Het bovenstukje sluit mooi aan:


Knoopjes op de rug:


En bij het patroon hoort ook nog een stola. En wat voor één!


Maria schreef me dat in het oorspronkelijke patroon de jurk ook nog eens versierd werd met strikjes en kraaltjes en meer, maar dat vond zij niet nodig. Ik ben het met haar eens.
Het gehaakte hoedje komt uit een ander blad, maar het past er prachtig bij.


Deze dame is klaar om naar een feest te gaan en ik ga kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Prachtige feestjurk. Hij zit als gegoten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Barbie is meteen klaar voor kerst met zo'n mooie jurk :)
    Lijkt me ook een echte dans jurk :)
    Groetjes en een fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie jurk en stola Maria. Wat zal je kleindochter er blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is zeker een chique jurk. En zo'n stola maakt het helemaal af. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik de eerste foto zag, dacht ik dat het een mouw was van een volwassentrui... Dit is weer eens iets heel anders dan die mini jurkjes die je vaak voor een barbie ziet!
    Ze kan zo naar een bal, wat ziet ze er feestelijk uit...

    BeantwoordenVerwijderen