{ 'anonymize_ip': true }

maandag 19 november 2018

Mystery maandag, MB2018 (9)

Mystery maandag, MB2018 (9)


De derde maandag van november! 
Het tweede blok van de breideken heeft drie delen. Het derde deel is wel vrij bewerkelijk. Aan alle vier kanten komt een vrij brede rand met steeds twee dieren die ingebreid worden. 
In het patroon worden visjes geadviseerd, dat heb ik niet gedaan. Ik vond het zo al dieren genoeg 😄
Ik "smeer" het blok uit over november, vandaag kanten van de dierenrand:

De reiger en de bever
De snip en de wolf
De dieren zijn namen van clans van de Onondaga, Native Americans. Volgende week laat ik de andere vier zien.

Inmiddels heb ik alle vier de granny's gehaakt:


 Ik heb ze aan elkaar geregen met gehaakte koorden. Het rijgen vind ik heel leuk bedacht. De "strikkebol" in 't midden bij het oorspronkelijke patroon vind ik wat minder. Ik heb het gewoon aan elkaar geregen, van boven naar beneden, en toen de draadjes afgehecht.


Toen moest er nog een toer omheen gehaakt worden en ik kwam erachter dat ik het patroon niet goed gelezen had. In de laatste toer rondom moest je namelijk GEEN lossen haken tussen de groepjes stokjes op de zijkant en dat had ik juist wel gedaan... Dom eigenlijk, want doe ik normaal niet en nu moesten er bij de andere toeren 3 lossen tussen. Als compromis had ik er steeds 2 gebruikt. 
Ik heb het zo gelaten en het gecorrigeerd met die toer stokjes rondom:


Zo, ook de basis van dit blok is klaar!

Ik ga verder en volgende week laat ik meer zien.
Sietske en Alexa zijn ook bezig met Mystery Blankets, volg je hun blogs?

Ik ga voorlopig mijn ervaringen met de MB 2018 delen op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Oeps, mijn reactie van vanmorgen is 'verdwenen'... Daarom probeerde ik hierboven even of je misschien je instellingen had veranderd, maar dat is dus niet zo.
    Nou, nog een poging!
    Ik vind deze manier van granny's aan elkaar maken erg leuk, echt eentje om te onthouden...
    De breical is van een bijzonder kaliber; raak niet uitgekeken... Overal is over nagedacht; de kleuren, de structuren en de figuren. Echt schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je de moeite neemt om nogmaals te reageren :-)
      Ja, ik vind het ook een heel bijzondere CAL en KAL!
      En als je dan op de besloten facebookpagina nog eens alle persoonlijke aanpassingen ziet, word je zo mogelijk nog enthousiaster!

      Verwijderen
  2. Wat een klus om de dieren in te breien, maar het resultaat is mooi! Gebruik je hiervoor de entarsiatechniek?
    Wat leuk om de gehaakte blokken aan elkaar te maken met een gehaakt koord 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had meerdere bollen, per onderdeel een draad. Het advies was visjes te gebruiken, dat heb ik niet gedaan. Ik zal volgende week ook een foto van de achterkant laten zien. Ik heb heel weinig draden achter het werk lopen bij dit deel.

      Verwijderen
  3. Het tweede blok lijkt me echt iets voor gevorderde breisters. Gelukkig is het goed gelukt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het eerste blok ook! Toch blijkt dat het ook beginnende breisters lukt. De uitleg is goed, er zijn filmpjes beschikbaar en er wordt veel hulp geboden in het forum en in de facebookgroep. Ik ben zelf behoorlijk ervaren op breigebied, maar heb nu al ontzettend veel geleerd van deze deken!

      Verwijderen