{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 26 april 2024

Vriendelijke vrijdag en Koningsdag 2024

 Vriendelijke vrijdag en Koningsdag 2024



Gisteren liet ik onderzetters zien in de kleuren rood/wit/blauw/oranje. Ook het patroon deelde ik daar. Dit patroon gebruikte ik voor de handwerkavond die deze week was. 


De onderzetters liggen klaar, rode, witte (in goud verpakte) en blauwe eitjes en koekjes met een beetje oranje als lekkers bij de koffie/thee, helemaal in koninklijke stemming 🙂

Die driehoekige vorm is ook perfect als vlaggetje! 


Zo begon ik feitelijk met dit project. Ik haakte in die kleuren 24 vlaggetjes, in alle mogelijke volgordes:


Deze vlaggetjes haakte ik met acryl garen uit m'n voorraad. Ik bleek alleen te weinig rood te hebben. Dus kocht ik dat erbij. Een nogal grote bol, dus voorlopig heb ik in ieder geval genoeg rood.


Alle vlaggetjes haakte ik aan elkaar, met katoen en oranje naaigaren voor een leuk kleuraccentje. Het katoen is een gevalletje "hergebruik" zoals je ziet:


Dat leverde een behoorlijk lange slinger op:


In deze collage zie je steeds een stukje:


De slinger is inmiddels verhuisd en hangt daar in de huiskamer, om vast in de stemming te komen voor Koningsdag:


Morgen is 't zover! Hier vind je het feestprogramma van Sneek. Ik ga vast wel even kijken op de Vrijmarkt. En natuurlijk halen we oranje tompoucen in huis. En voor mij een Sneker soes 😉
Ga jij wat leuks doen op Koningsdag?

Update: ik haakte leuke varianten van deze driehoekige vlaggetjes/onderzetters, zie deze blog.



🔴  ⚪  🔵  🟠  🔴  ⚪  🔵  🟠  🔴  ⚪  🔵  🟠


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag, een feestelijke Koningsdag 
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Super leuk die slinger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die hele serie vlaggen met al die verschillende patronen. Echt een SUPER mooie slinger leverde dat op

    BeantwoordenVerwijderen