{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 23 april 2024

Dinsdag - poppendag Bijna Koningsdag

Dinsdag - poppendag Bijna Koningsdag


Nog een paar weken, dan is 't Koningsdag. En vlak daarna hebben we bevrijdingsdag. Best leuk om deze maand wat feestelijke inspiratie te delen in het rood/wit/blauw/oranje.

Vandaag laat ik wat ideeën uit eerdere blogs zien.

Hier heb je de koning en de koningin:


Met rood/wit/blauw/oranje maak je makkelijk een koninklijke variatie op gelukspoppetjes. Deze zijn op basis van de poppetjes van Annemarie van Haakidee. Ik haakte ze al in 2013 ter ere van de troonswisseling, de inspiratie kwam van een Facebookvriendin. Ik liet ze hier voor het eerst zien.
Je kunt zo'n variatie naar eigen inzicht maken, ook bij andere poppetjes. Zelf verdeelde ik het deel van het lijf in de kleuren rood, wit en blauw en gaf ieder poppetje een oranje sjerp. Een kroontje maakt het helemaal af.

Sinds vorig jaar woont Maxima bij mij in de vensterbank.


Maxima is een gebreide pop en al gebruikte ik alleen oranje en blauw voor haar outfit, ze ziet er toch echt wel koninklijk uit. In deze blog lees je meer over haar.

Bij het zoeken naar foto's voor dezze blog vond ik deze ook terug, uit 2020:


Pippi en Alies in 't rood/wit/blauw en een heel klein beetje oranje!
Namens alle poppen hier in huis wens ik je vast een fijne Koningsdag! Zijn jullie er klaar voor?


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Update: ik zie net bij Mirjam ook leuk poppennieuws!

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Nog een paar dagen en het is koningsdag 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh ja, enig gewoon, en vooral jou Maxima. Wat leuk
    dat ze bij jullie op de vensterbank woont. Zo kan je er dagelijks van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen