{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 18 april 2024

September18, de meibox

September18, de meibox


Ken je September18?
Daar vind je de leukste maandelijks DIY-box. En het is elke maand weer iets anders.

Het is weer de achttiende van de maand, vandaag maakt September18 bekend via de social media wat er in de meibox zit. En ik wist het al, want ik mocht de box vast uitproberen.

Het werkt namelijk zo: je kunt member worden van September18, voor € 35,00 per maand. Iedere maand op de achttiende wordt bekend gemaakt wat er in de volgende maandbox zit. Je kunt dan tot de eerste van die volgende maand doorgeven of je de box wilt en eventueel een keuze maken welke box of kleur je wilt. Je kunt namelijk ook een maand pauze nemen.
Hier lees je hoe alles precies zit en je kunt je daar ook aanmelden.

En je zou ook een losse box kunnen bestellen. Kijk vooral even op hun website rond, ze hebben nu speciale aanbiedingen bedacht voor moederdag, waaronder een heel leuk cadeau-abonnement, zag ik hier en er is ook een koopjes hoek.

Dan ga ik nu door met informatie over de meibox:


Het is een borduurpakket! Er is een keuzemogelijkheid, ik koos voor de tas. De andere keuze is een pakket waarbij je wandhangers kunt borduren, rond en driehoekig. Hier lees je er meer over.

In deze box zit een tas, een uitleg mét een patroon en je vindt er veel kleuren borduurgaren in, een zakje kraaltjes, 2 naalden en zo'n handig dingetje om garen door het oog van die naalden te krijgen. Dat heb ik overigens niet gebruikt.


Dit is het patroonvoorstel:


Heel leuk en toch... had ik andere ideeën! 

Ik heb dit project meegenomen toen ik op vakantie ging. Ik nam nog wat extra kleurtjes mee uit mijn eigen voorraad.
En ik heb bloemen geborduurd, ik deed dat in een spiraalvorm en dit werd het:


Moeilijk te zien, dus ik laat nog wat detailfoto's zien.

Allereerst een roosje en een madeliefje, volgens de bijgeleverde instructies:


Vervolgens heb ik allerlei bloemetjes naar eigen inzicht geborduurd, met verschillende kleuren. Meestal met zo'n leuk Frans knoopje als hart van de bloem.


Aan de andere kant van de tas heb ik hele andere dingen geborduurd, o.a. deze narcis. Dat was zelfs het eerste bloemetje dat ik borduurde.


Hier volgt een tip!
In de instructies staat dat je het garen moet splitsen. Borduurgaren bestaat uit 6 dunne draadjes. Er wordt geadviseerd om het in twee delen van elk drie draadjes te splitsen. Daarmee heb ik de narcis geborduurd. Ik vind de bloem op zich goed gelukt, maar eigenlijk vind ik dit te dik. Ik heb het borduurgaren daarna steeds in delen van 2 draadjes gesplitst, dat vind ik persoonlijk dik genoeg. En soms is het zelfs mooi om met een enkel draadje te borduren.

Morgen laat ik zien wat ik verder op de andere kant borduurde.

Ik vond het heel leuk om te doen! De instructies zijn goed. Het pakket is ook volledig. Leuke kleurtjes voor een voorjaarstasje. (Die groene kleur van de steel + bladeren van de narcis is uit mijn eigen voorraad.) Ik heb nu een hele leuke tas!


Kijk vooral op Instagram en Facebook voor meer inspiratie, rond deze datum zullen meer ambassadeurs laten zien wat zij met deze box gemaakt hebben.

Kom je morgen kijken naar de andere kant van mijn tas? Die blog vind je hier.



Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.




2 opmerkingen: