{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 2 april 2024

Dinsdag - poppendag Een schommelstoel (1)

Dinsdag - poppendag Een schommelstoel (1)


Deze blog begint met een foto van mijn pop Alies en ze zit op een schommelstoel:


Verder gaat het over een schommelstoel die Maria in 2019 vond in een kringloopwinkel.


Op de foto hierboven is de schommelstoel al onder handen genomen door de man van Maria. De stoel was namelijk niet alleen een schommelstoel, maar ook nogal "wiebelig". Maria's man heeft alle verbindingen nagekeken en alles weer stevig gemaakt.


Het idee van Maria is dat dit een "koninklijke schommelstoel" wordt, een beetje een troon, voor een nog te maken pop. Ze wil heel graag een prinsessenpop maken met de naam Amália. En de stoel heeft ze dus al vast.

Ze heeft zorgvuldig verf uitgezocht, zich goed voor laten lichten, met kwasten en alles erbij ingekocht. Het project bleef toen nog wel een jaar liggen, maar afgelopen jaar, vlak na de kerstdagen, is ze begonnen. Allereerst de werkplek klaar gemaakt, met kranten eronder en zo. En toen aan de slag met een laagje wit.


Vervolgens wachten tot het droog is.


Dan is het tijd voor een tweede laag wit:


Volgende week laat ik je meer zien van dit project.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. O, dat klinkt bijzonder: een koninklijke schommelstoel! Ik ben heel benieuwd! Zo te zien gaat Maria heel nauwkeurig te werk, leuk om haar zo bezig te zien. Fijn dat de stoel nu ook stevig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooie poppen schommelstoel, vroeger was ik ook dol op schommelstoelen:)Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het begint al een beetje een koninklijke stoel te worden, zie het al voor me. Zo schattig dat kleine schommelstoeltje.

    BeantwoordenVerwijderen