{ 'anonymize_ip': true }

maandag 15 april 2024

Creatief Café, eerste donderdag in april

Creatief Café, eerste donderdag in april


Op 4 april, de eerst donderdag van de maand, was het tijd voor Creatief Café in de bibliotheek in Sneek. Toen ik kwam, zag ik al een heleboel dames bezig, heel gezellig.

Ik heb eerst een rondje gemaakt, om foto's te maken en even bij te praten. Heel veel foto's!

Ineke had speciaal de krokodil nog eens mee om te laten zien, nu hij een trui aan had gekregen:


Ze is inmiddels bezig met een muis:


Anneke is nu met een poes bezig:


Froukje kocht een breiblad bij de kringloop en gebruikt een patroon daaruit om een trui te breien:


Kijk dan, hoe mooi:


De vorige keer dat ik dit zag (zie deze blog), was Loes nog maar net begonnen en vond ze het best moeilijk. Inmiddels haakt ze er met heel veel plezier aan. Ze gaat er nog een maken! Prachtig ontwerp van Natalia Kononova.
Loes had nog een project mee:


Pantoffels! Dubbel garen, heel makkelijk patroon, vertelde ze. Ze stuurde ons de link naar het patroon. Schijnt in 1 dag klaar te kunnen zijn.

Henne maakt deze babydeken, in wafelpatroon:


Bea breit nog steeds aan de sjaal voor haar zoon:


Yke haakte aan een olifant, voor haar kleinzoon die deze maand jarig is.


Hij krijgt ook een leeuw, een aap en een giraffe:


Ellie haakt aan een letter:


Ze was tijdens het Creatief Café bezig met Entrelac haken. Beide ideeën/patronen vond ze bij Maak het met Miranda - Made with Miranda.


Ter plaatse heeft Jacobien de laatste draadjes afgehecht van een prachtig paar troostsokken:


Anneke (er zijn er twee) was met dit leuke garen bezig, dat worden ook hele mooie sokken!


Maartje kwam voor het eerst bij ons. Zij haakt aan een dekentje voor een goed doel:


Ik was zelf ook met sokken bezig, maar ja, geen foto 😉
Dat komt binnenkort wel in een blog.

Ook laat ik nu nog niet zien waar Anja mee bezig was. Dat komt namelijk binnenkort in een poppendagblog. Echt heel erg leuk!


Aanstaande donderdag, 18 april, is de derde donderdag van de maand. Dan is er weer een Creatief Café in de bibliotheek in Sneek. Kom je ook een keertje meedoen?
Neem je eigen handwerk of andere creatieve bezigheid mee. Koffie/thee is tegen een kleine vergoeding verkrijgbaar. Voel je welkom!
Wij zijn er van 14.30 - 16.00 uur, iedere eerste en derde donderdag van de maand.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige wekstukken zie ik allemaal voorbij komen Akkelien. Dat kunnen waar Loes mee bezig is echt schitterend. Ik kan me voorstellen toen ze net was begonnen en nog totaal niet in het patroon bezig bent dat dat moeilijker is. Maar verder gaand zie je het dier naar je toe kruipen als het ware, prachtig!!! Maar alles wat ik hier is erg leuk en mooi, je kan goed zien dat er met veel enthousiasme aan gewerkt wordt. 👍

    BeantwoordenVerwijderen