{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 19 april 2024

Vriendelijke vrijdag en borduren met September 18

Vriendelijke vrijdag en borduren met September 18


Gisteren vertelde ik al dat ik de meibox van September18 vast heb uitgeprobeerd. In deze box vind je een borduurpakket en ik heb gekozen voor het pakket met een tas. Je kunt ook kiezen voor een pakket waarmee je twee wandhangers kunt borduren, een ring en een driehoek.
Ik koos de tas, een tas is altijd handig. En je kunt aan twee kanten borduren 🙂 

Het was voor mij een vakantieproject en ik was ineens helemaal geïnspireerd door de geborduurde pukkel van Maria, die ik hier had laten zien. Ik bedacht dat ik herinneringen aan de vakantie op deze tas wilde borduren.

Als je mijn blog al langer volgt, dan weet je dat de narcis een van m'n lievelingsbloemen is. Hoe leuk dat er zoveel narcissen bloeiden op het eiland! De narcis was dan ook het eerste dat op de tas kwam:


Op het strand vonden we de mooie wulk, die heb ik gewoon zelf na geborduurd.

Hier vind je een uitleg over het borduren van een narcis. Gisteren vertelde ik al dat ik die narcis liever met 2 draden had geborduurd, de wulk heb ik inderdaad op die manier gedaan.

Zie je dat ik grove draden in de stof heb geborduurd? Je kunt het op de foto's hierboven beter zien dan op de volgende foto, volgens mij 🤔 Voor een mooie verdeling over de tas heb ik vooraf drie horizontale en 3 verticale lijnen door de stof geregen, zo had ik vast 16 "vierkantjes":


Ik borduurde om en om in de vakken. 

De eerste madeliefjes van dit jaar zag ik tijdens deze vakantie. Volgens de bijgeleverde instructie borduurde ik er eentje rechtsonder op de tas:


Op de donkerste plek van Nederland is 't goed sterren kijken, daarom borduurde ik ook een sterrenbeeld. Met Franse knoopjes, deels verbonden met lijntjes met slechts 1 draadje borduurzijde.

We hadden heel vaak bezoek in de tuin, van twee konijntjes, een zwarte en een bruine. Ook een roodborstje kwam dagelijks langs.


Eerlijk gezegd hadden we nog veel dagelijkse bezoekers, vooral heel veel fazanten. Toch heb ik die niet vastgelegd op mijn herinneringstas.

Wel golven. En een hart in de kleuren van Schiermonnikoog. Want daar waren wij.


Het roodborstje en het hartje borduurde ik met kruissteken. De stof is enigszins grof en wat onregelmatig van structuur. Het werden dan ook wat "schots en scheve" kruisjes, maar ik besloot dat ik dat prima vond. Wel vind ik dat ik de pootjes van het vogeltje beter met een enkel draadje had kunnen borduren.

Uiteindelijk vulde ik 8 van de 16 vlakken en dit vind ik nu vol genoeg:


Ik ben er heel blij mee, mijn hart gaat er van huppelen 🥰

Bedankt, Sarah en Sarina van September18, wat een leuke box hebben jullie weer bedacht!


Kijk vooral op Instagram en Facebook voor meer inspiratie, rond deze datum zullen meer ambassadeurs laten zien wat zij met deze box gemaakt hebben.

Wil je ook borduren? Je kunt je tot 1 mei aanmelden voor deze box, hier vind je alle informatie over het membership voor deze leuke en nog veel meer inspirerende DIY-boxen.

🔴  ⚪  🔵  🟢  🔴  ⚪  🔵

Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Het is een heel leuke herinneringen-tas geworden, iedere keer dat je hem gebruikt, denk je aan jullie vakantie en je favoriete eiland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk Akkelien zo'n huppelend hart. lijkt me ook heel leuk om aam te werken. Die slak heb je ook knap uitgewerkt.
    Wat een voltreffer deze borduur box, en zo fijn dat je er met veel plezier aan werkt, succes met de voortgang!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke borduursels heb je op de tas gezet.
    Weer eens iets anders dan foto album maken.
    Ger
    (Weet niet hoe het komt maar krijg steeds een waarschuwing dat het daar niet veilig is op jou blog)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allereerst: dankjewel voor deze en al je andere leuke reacties! Wat vervelend dat je zo'n melding krijgt. Google doet soms rare dingen. Ik ben me van geen kwaad bewust.

      Verwijderen