{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 10 april 2024

Inspiratie voor feestelijke dagen in april en mei

Inspiratie voor feestelijke dagen in april en mei


Nog een paar weken, dan is 't Koningsdag. En vlak daarna hebben we bevrijdingsdag. Best leuk om deze maand wat feestelijke inspiratie te delen in het rood/wit/blauw/oranje.

Vandaag laat ik wat ideeën uit eerdere blogs zien. Vorige week liet ik zien dat ik een granny gehaakt had in rood/wit/blauw/oranje. Als je een heleboel van die granny's haakt kun je een mooie deken maken. Of een slinger.

Ik maakte verschillende slingers met deze kleuren. Deze is van kleine granny-driehoeken gemaakt:


Al in 2012 gehaakt, steeds 3 kleuren per vlaggetje.

Ik heb ook een slinger gemaakt met effen granny-vlaggen. Ik vond daarvan deze foto terug in 't archief. Grappig om te zien, dat ik bij deze slinger direct de vlaggetjes aan elkaar haakte:


Hoe ik dat allemaal deed, ik beschreef het in 2013 in deze blog.

Ik heb ook een slinger gebreid, daar heb ik heel veel blogs over geschreven. Het zijn 51 verschillende vlaggetjes geworden, steeds met een andere steek uit de Breibijbel:


Onder het label "51 vlaggen" kun je van alles lezen over deze slinger.

In 2012 haakte ik zo'n 50 harten, ook in het rood/wit/blauw/oranje:


De Nederlandse kleuren zijn heerlijk vrolijk. Zulke slingers zijn niet alleen leuk op Koningsdag. Ze doe het ook goed op verjaardagen van anderen dan de koning 🙂
En bij sportieve evenementen zorgen ze ook voor een feestelijk tintje.

Altijd een goed idee, deze kleuren!

Dit is geen slinger, wel een super feestelijk armbandje. Dit patroon stond
een paar jaar terug in Aan de Haak, je vindt het ook hier in mijn Ravelrywinkel.

🔴  ⚪  🔵  🟠  🔴  ⚪  🔵  🟠  🔴  ⚪  🔵  🟠



Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om adie verschillende soorten vlaggen te zien die jij in
    de loop van . . . . .hebt gemaakt. De vlaggetjesc van de bovenste foto vind ik enig, zo klein en kleurrijk. Je armbandje is ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel vrolijk, alles in onze nationale kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen