{ 'anonymize_ip': true }

maandag 8 april 2024

Opruimen

Opruimen


Af en toe moet een mens gewoon gaan opruimen. Wat verzamel ongemerkt ontzettend veel spullen... Al eerder had ik eens kritisch m'n verzameling garen bekeken en heel veel weggegeven aan een vriendin. Zij is onderwijzeres en ze heeft het garen gebruikt op school: met de kinderen vingerhaken en handbreien en wat waren ze enthousiast! Zo leuk.

Inmiddels werkt ze al weer een behoorlijke tijd op een andere school. Onlangs had ik haar al een ton met garen gegeven die uit mijn ouderlijk huis kwam. Daar wordt ook opgeruimd. Vorige week is dat garen in gebruik genomen en ik kreeg foto's toegestuurd.


De blije en vrolijke gezichten mag ik niet delen, denk die er zelf maar even bij 🙂🙂🙂

Het motiveerde mij om op te ruimen!
Dat eerste zakje lag al klaar, maar ik heb er toch mooi wat bij gevonden, waarvan ik heus allang wist dat ik er toch niks mee ga doen.


Ook onaangebroken bollen zitten erbij. Tja, je koopt wel eens wat en je krijgt wel eens wat en je vindt wat bij de kringloop... 
Op de laatste foto van de collage zie je een zak met daarin een "proeflap". Die laat ik nog even zien:


Hier heb ik van alles uitgeprobeerd voor de 7zussen deken. Met mooi garen, Softfun van Scheepjes. Ik heb al eerder een onaf breiwerk aan m'n vriendin gegeven, dat "raffelt" ze dan uit, zodat de kinderen zien dat je zoiets ook kan hergebruiken. Ook een goed idee! Dat mag hier ook mee.

Het patroon van de 7 zussendeken is nog steeds te koop, meer over deze deken lees je hier.
En heel veel meer vind je onder het label "7 zussen breideken".

Het geeft ruimte en een goed gevoel, dat opruimen. Over een tijdje kan ik vast nog wel wat wegdoen, maar dat heeft nog even tijd nodig. Ken je dat?


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag. 

6 opmerkingen:

  1. Ken je dat, vraag je?! Nou inderdaad soms moet je nog even verder over een drempel heen gezet worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is het gewoon nodig om op te ruimen, dat geeft weer rust. Zeker als je weet, ik ga er toch niets mee doen! Je hebt er eenprima bestemming voor gevonden en dat is zeker leuk. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat ken ik zeker de wolkratten zitten vol. Af en toe ruim ik ook wat weg maar ook weer niet alles tegelijk dat vind ik te moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je zo goed kunt opruimen! Dat is echt een kunst... ik bewaar echt alles en zie overal was in...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk weer ruimte voor jou (om bijvoorbeeld nieuw garen te verzamelen, hahaha) en veel plezier voor de kinderen waar ze ook nog van leren! Goed idee om de kinderen te laten zien dat je ook zoiets kunt hergebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het ook knap van je Akkelien dat je dat kan, het kont allemaal wel goed terecht natuurlijk en dat geeft blijdschap voor iedereen. Maar eigenlijk ben ik net als Elizabeth, kan ook niets wegdoen en zie ook overal iets in. Moet ook nodig is aan de slag want bij zoveel spulletjes weet je opeens niet meer waar alles ligt. Dus ik ken dat gevoel heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen