{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 28 maart 2024

Sokken in 2024, het derde paar

Sokken in 2024, het derde paar


"Heb je ook een verlanglijstje", vroeg m'n vriendin voor m'n verjaardag. Een bol sokkenwol is altijd welkom bij mij. Ze maakte me blij met een mooie bol Regia, een creatie van Arne & Carlos. 

Deze maand heb ik daar een paar sokken van gebreid, voor mezelf.


Hier had ik de bol laten zien. Ik heb ze gebreid vanaf de teen naar de boord, dat vertelde ik hier al. Het ging ook even mis, dat liet ik hier zien.
Uiteindelijk is 't helemaal goed gekomen. Op de volgende foto liggen ze te blocken.


Toen sok 1 klaar was, heb ik de bol afgewikkeld tot ik het gele tussenstuk gehad had. Op die manier worden de sokken precies hetzelfde, een "perfect pair". Het idee van de bol is dat de boord en de hiel en eventueel de teen dan effen blauw zijn. Dat is natuurlijk niet zo als je bij de teen begint en aan maat 39 genoeg hebt.


Ze zijn helemaal naar m'n zin, ik ben er blij mee. Een beetje paars en wat grijstinten en een heel klein vermoeden van wat geel voor een fris accentje.


Ik draag bijna altijd spijkerbroeken, dus blauw is perfect voor mij.


Het derde paar van dit jaar is klaar! Nog steeds mooi op schema voor een challenge op Instagram #2024monthlysocks. 

🧦  🧦  🧦


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo knap iemand sokken breien. Ik ben al twee jaar met tussenpozen dat dan weer wel, bezig om een sok te fabriceren. Met behulp van het net lukt het mijzelf niet om een hak te maken.
    Ik had vroeger beter naar onze mem moeten luisteren toen we sokken moesten breien.

    Ik kan nu meteen melden dat de zussendeken geweldig is geworden. Nogmaals dank voor het patroon.

    Anneke Kuiper

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt nog wel te leren, hoor, sokken breien! Bedenk dit: alles is moeilijk. Tot het makkelijk wordt.
      En wat leuk om te lezen dat je de zussendeken gemaakt hebt en dat je zo blij bent met het resultaat! Dat vinden ook veel mensen moeilijk: om zo'n groot project af te ronden.

      Verwijderen
    2. En ook ik leer steeds weer wat nieuws. Ik geloof dat dit mijn tweede paar is dat ik vanaf de teen heb gebreid. Dan lees ik het patroon en denk dat er niks van klopt. Dan doe ik gewoon wat er staat en dan klopt het gewoon! Op zich is het eigenlijk wel makkelijk. Het is wel meerderen en minderen, maar niet steken opnemen langs de hiel. Al moet ik toegeven dat het begin best even stoeien is ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een mooie fotoserie van je derde paar sokken Akkelien, dat alleen is al een feestje om te bekijken. En ze zijn prachtig geworden!!! En dat vanaf je teen beginnen wil ik ook weleens proberen, het lijkt me eigenlijk heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen