{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 5 maart 2024

Dinsdag - poppendag Siepie en Takkie

Dinsdag - poppendag Siepie en Takkie


Gisteren vertelde ik al over het Creatief Café en dat ik vandaag nog iets leuks had om te laten zien. 


Het gaat om Takkie en Siepie, wat zijn ze leuk, hé!

Ze zijn gehaakt door Yke en zij heeft ook de foto's gemaakt.


Ze zijn best groot, 45 cm lang en 20 cm hoog.


En dan haken met zwart, dat zou ik persoonlijk niet graag doen.


Ze houden mooi de wacht, in de vensterbankt:


Ja, dat is toch nostalgie voor mij, heel leuk de verhaaltjes van Jip en Janneke en hun huisdieren! Ik heb die boekjes ook allemaal voorgelezen aan zoon, jaren terug. Vandaag is hij jarig, dus een bijzondere dag hier: ik ben al 24 jaar moeder van een hele leuke zoon 🎉🥳🎉


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Oh, wat zijn die leuk! Ja, dat is een flinke klus geweest, maar ook het opvullen is een dingetje. Als je goed licht hebt, gaat het nog wel met zwart haken.
    Vroeger las ik veel voor uit Jip en Janneke, maar ik merk dat kinderen het tegenwoordig helemaal niet zo bijzonder meer vinden... Ook alweer generatiegebonden, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vullen was wel een dingetje maar om ze te haken zulk leuk werk en als ze dan zo te voorschijn komen uit haaknaald is zo leuk 🥰

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Wat zijn ze leuk, ik ga eens kijken of er een patroon van is :)
    Een hele fijne dag. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke dieren en inderdaad behoorlijk wat werk! Jip en Janneke-verhaaltjes zijn een beetje nostalgie en blijken niet zo tijdloos te zijn als ik vroeger dacht. Sommige andere verhalen van Annie M.G. Schmidt overigens wel, al is haar idee van "stout" naar huidige normen behoorlijk braaf ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd onze jongste is ook 24 grappig in januari geworden. En wat zijn ze leuk Takki en Siepie heerlijke nostalgie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kunnen de verhaaltjes de tand des tijds niet meer doorstaan, maar Takkie en Siepie zeker! Wat zijn ze leuk!!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja,wat zijn Takkie en Siepie leuk....Zijn hier patronen van? Zou ze zo graag voor mijn kleindochter maken...lieve groetjes Ettie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb begrepen dat de ontwerpster deze patronen niet meer mag verkopen. Iets met copyright, denk ik. Yke had de patronen toen al gekocht.

      Verwijderen
  7. Ze zijn echt fantastisch gemaakt, ben gek op Takkie, heb er zelfs een pyama-broek van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met je zoon! Volgens mij heeft joue heel leuke zoon ook een heel leuke mama! 😉
    Wat een mooi stel laat je zien, dat heeft Yke prachtig gehaakt. Respect met zwart garen.

    BeantwoordenVerwijderen