{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 26 maart 2024

Dinsdag - poppendag Maria's Boerinnepop (3)

Dinsdag - poppendag Maria's Boerinnepop (3)


Vandaag zie je hier het laatste deel van de serie over Maria's Boerinnepop. 

Maria's zus bleek ook nog poppenkleertjes te hebben! Op de eerstvolgende drie foto's zie je wat Maria mee kreeg:




Maria heeft het allemaal heel voorzichtig gewassen en gestreken. En nu mag de pop ze aan.


Het jurkje en schort passen perfect.


De muts lijkt wel iets aan de grote kant. Het is van dezelfde stof als het schort, dus het hoort wel bij elkaar.


Nu kun je wel zien hoe Boerinnepop aan haar naam is gekomen:


Ze ziet eruit als een ouderwetse boerin.


Leuk, dat Maria nu weer een Boerinnepop heeft, een dierbaar bezit.


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Prachtig al die oude kleertjes! Maar ik vraag me weleens af wat er later zal gebeuren met die spulletjes.. ik heb ook nog van alles liggen van mijn buurvrouw... zonde om weg te doen... Maar mijn kinderen hebben er absoluut helemaal niks mee...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien komt er eens iets of iemand op je pad en vindt alles toch een plekje. Het is wel herkenbaar, ik heb een zoon, die gaat ook niks met al die spullen van mij doen, denk ik ;-)

      Verwijderen
  2. Prachtig dat boerinne kind in zulke mooie kleertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fantastisch leuk die oude kleding, en ik vind dar mutsje best goed van formaat. Zo lief een ouderwets boerinnetje, echt ENIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg en inderdaad, zo,omt ze an haar naam. Zo speciaal dat de pop en de kleertjes zo goed bewaard zijn gebleven. Leuk dat je dat hebt gedeeld. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen