{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 12 maart 2024

Dinsdag - poppendag Maria's Boerinnepop (1)

Dinsdag - poppendag Maria's Boerinnepop (1)


Jaren terug kocht Maria deze pop op een beurs:


Het is een "Wildebraspop" en zo'n pop had ze vroeger zelf. 



Die van haar heette Boerinnepop.
Deze pop was natuurlijk niet echt haar Boerinnepop van toen en ze overwoog om de pop toch weer weg te doen. Gelukkig deed ze het niet!


Een tijdje terug vond de zus van Maria namelijk spullen terug, o.a. de poppendekentjes waar ze vroeger samen mee speelden. Maria is nu heel blij dat ze er weer eentje heeft, het is nog door haar moeder gemaakt!


Het dekentje is bijna 60 jaar oud. Daarom vind je hier en daar een slijtplekje:



Niet erg vindt Maria, de tand des tijds mag best gezien worden. Het is een dierbaar dekentje. In de volgende poppendagblog lees en zie je meer over Boerinnepop.


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Ja, dat is echt nostalgie! Maar toch vraag ik me weleens af wat er uiteindelijk gaat gebeuren met die oude zelfgemaakte spulletjes...
    Ik heb van mijn buurvrouw (86) ook het e.e.a. gekregen dat haar moeder en zijzelf heeft gemaakt. Haar eigen dochters hebben er geen belangstelling voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (Je reactie was weer even weg, zo raar!) Ja, dat is wel een punt. Ik denk ook niet dat mijn zoon veel met al die poppentoestanden van mij gaat doen later... Maar goed, zelf nu maar van genieten dus!

      Verwijderen