{ 'anonymize_ip': true }

maandag 6 april 2020

Kan jij wel haken?

Kan jij wel haken?


Mijn moeder handwerkt tegenwoordig niet meer. Vrienden en kennissen weten dat ik dat wel veel doe en vragen dan wel eens aan mijn moeder: Kan jij wel haken?

Jazeker, zegt ze dan en loopt naar de kast. Ze heeft het verstopt, want het ligt onder een dienblaadje, maar dan komt dit kleedje tevoorschijn:


Ze heeft het heel lang geleden al gehaakt. Het is heel fijn, echt een priegelwerkje.


Mooi vind ik het! Ik heb ook een foto van de andere kant gemaakt en twijfel welke kant eigenlijk de voorkant is, ik vind deze kant ook prachtig.


En zeker een haakwerk waar mijn moeder trots op mag zijn 🙂
Dat ze kan breien, dat had ik wel vaker laten zien, hier zie je haar mooie Noorse vest. 
En hier zie je een hele kleurrijke sjaal. 

Zo jammer dat ik in deze tijden niet even op bezoek kan gaan.... We bellen natuurlijk vaak, dat is ook fijn!

Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀
Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Je kunt wel zien aan de 1e twee foto's dat dat de goede kant is.
    O, wat kan je moeder prachtig breien, zo mooi dat vest, maar ook aan de achterkant is het mooi en gelijkmatig.
    En de ingebreide sjaal is supermooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kleedje! Ja, onze moeders konden er vroeger wat van hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk voor je moeder dat ze nog zo'n mooi 'bewijsstuk' in de kast heeft liggen! Naar hé dat je niet even lekker bij haar op bezoek kunt, maar die tijd gaat vast weer komen en dan genieten jullie nóg meer van een heerlijke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn haakwerk, daar zitten geel veel uren handwerk in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is zeker fijn haakwerk. Er was een tijd dat dit soort dingen heel veel gehaakt werd. Mooi als herinnering, goed bewaren hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zeker heel mooi haakwerk en het is weer helemaal terug

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig fijn haakwerkje heeft jou moeder
    eens gemaakt. Beide kanten zijn eigenlijk mooi om
    te zien maar ik denk dat de eerste foto de voorkant is.

    BeantwoordenVerwijderen