{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 23 april 2020

Cadeautje voor mezelf: HobbyHandigSpecial

Cadeautje voor mezelf: HobbyHandigSpecial


Punchen is helemaal hip en ik wil er heel graag mee bezig. Ik heb zelfs al een punchneedle en zo, maar weet niet hoe ik zal beginnen.
Ik was dan ook heel blij met de nieuwste HobbyHandig Special. Die gaat namelijk over punchen & borduren. Ik bestelde 'm en vorige week lag het blad in de brievenbus. Een cadeautje voor mezelf!


Het blad bevat 11 projecten voor punchen, 7 voor borduren en als bonus nog 1 project voor latch hook, bij mij bekend onder de naam smyrna.
Verder ook leuke verhalen om te lezen.


Dit is een voorbeeld van een punch-project:


Zo leuk, de letters en woorden!

Ook heel leuk dat er verschillende borduurtechnieken in staan. Deze Japanse techniek vind ik heel erg mooi:


En ook zo leuk bedacht: de panterlookprint is uitgewerkt in drie technieken!


Boven zie je de gepunchte versie, linksonder is de smyrna-editie, oftewel latch-hook. En de rugzak rechtsonder is geborduurd.

Ik denk dat ik hiermee echt aan de slag kan en er staan veel leuke suggesties in. Tot nog toe had ik de indruk dat het altijd in een borduurring moest zitten, maar ik weet nu beter! Als je meer wilt weten van deze technieken, is 't een aanrader. Het blad kost € 7,99.

Hier vind je de website van HobbyHandig.

Heb jij het al eens gedaan, punchen?


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀

Fijne dag!





Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je jezelf weer verwend hebt! Ook ik vind de voorbeelden met de woorden erg leuk. Punchen is inderdaad hot en ik zie het op steeds meer plekken, maar ik laat het maar aan me voorbijgaan (als ik dat volhoud tenminste☺️)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee nooit gedaan maar ik heb hier wel een probeer pakketje liggen . Ben benieuwd dat blaf lijkt me een goed begin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ideetjes staan erin! Helaas zijn hier alle boekenwinkels dicht en geraken we niet aan een tijdschrift of boek :-( Groot gelijk dat je jezelf verwend hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij vermaakt je voorlopig wel ;-) Doe je goed, jezelf eencadeautje geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt groot gelijk om jezelf een cadeautje te geven! Ik heb wel van punchen gehoord maar het nog nooit gedaan en ben dus benieuwd naar de dingen die jij gaat maken. Ik zal eens neuzen op de website van hobbyhandig om die special eens wat nader te bekijken. Het is leuk om in deze tijd waarin we thuis moeten zijn veel met handwerken bezig te zijn en ook naar nieuwe technieken te kijken. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ben er net als jou ook heel benieuwd naar.!

    BeantwoordenVerwijderen