{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 2 april 2020

Vlinderbloem

Vlinderbloem


Een tijd terug zocht ik iets op zolder en vond hele andere dingen. En een van die dingen was deze bloem:


Ik heb wel eerder verteld dat ik textiele werkvormen als eindexamenvak had tijdens mijn HAVO-opleiding. Het schriftelijke eindexamen was kunstgeschiedenis. We maakten tijdens dat jaar een aantal werkstukken waar we een bepaalde tijd voor kregen. Eén keer hadden we een hele dag om aan een werkstuk te werken. Vooraf hadden we de opdracht gekregen.


We moesten een bloem maken, en dan de letterlijke betekenis van de bloem uitbeelden. Ik maakte deze vlinderbloem. De techniek was naar eigen keuze en ik heb voor naaldkant gekozen. Ik combineerde het met draadomwikkelen en haken. Het blaadje, je ziet het hierboven, is gehaakt en ik heb daar ook een piepklein vlindertje op gemaakt.


Naaldkant is een hele leuke techniek, we hadden er eerder mee gewerkt. Dat werkstuk heb ik hier laten zien. Grappig, ik had het toen al over deze bloem en dat ik 'm niet meer kon vinden. Vier jaar vond ik 'm dus alsnog 😊


Foto's van alle kanten, ik vind het verrassend dat het er nog zo goed uitziet en dat alles nog vast zit!


Ik heb ijzerdraad als vorm gebruikt en volgens mij is het allemaal met borduurzijde gedaan verder.


Het was een leuke opdracht en ik herinner me die "tentamendag" ook als leuk. Iemand had een appeltaart gebakken en het was best gezellig. De lerares vroeg ook iedereen wat de plannen waren voor na de HAVO. Toen ze bij mij was zei ze: "Jij gaat zeker naar de p.a.?" 
Daar had ik toen echt nog nooit aan gedacht, maar ik ben daardoor wel naar de open dag gegaan en ben uiteindelijk echt de p.a. gaan doen. 
En dáár heb ik, een aantal jaren later, Ruben ontmoet! 


En nu wonen we al heel wat jaren in een straat met een vlindernaam, leuk hé 🦋

Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wow de vlinder heeft een hele belangrijke rol in je leven! Geweldig om te lezen hoe van het een het ander kwam. Leuk toch hoe het kan lopen.
    En ook geweldig dat je deze prachtige vlinder weer terug hebt gevonden op zolder! Het is echt een kunstwerk en wat fijn dat hij/zij er nog zo gaaf uitziet.
    Trouwens die zolder van jou; volgens mij is het één grote schatkist met mooie creaties. Fijn dat wij er regelmatig van mee mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi werkstuk metmooie herinneringen. Goed bewaren zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een leuk verhaal! En je bloem is heel mooi gemaakt.... Heb je ook een vlinderstruik in je tuin staan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heb ik 🙂 Twee zelfs! Ik heb ze vorige week net gesnoeid.

      Verwijderen
  4. Prachtige bloem, die moet je nooit wegdoen want daar zitten zoveel mooie herinneringen aan vas. Erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan zeg, inspirerende vlinder! En wat mooi dat er ook zulke mooie en beslissende herinneringen aan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk te lezen hoe van het een het ander gekomen is. En ze leefde nog lang en gelukkig :)

    BeantwoordenVerwijderen