{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 17 april 2020

Crea 5220 GROEN

Crea 5220 GROEN


Het woord van de week is GROEN. 
Eens kijken of ik daar wat van kan vinden.



Een sleutelhanger met een klavertje vier erop en opkikker-eierwarmers, dat vond ik terug in foto's van dit jaar. Groen is een kleur die ik niet snel zal kiezen en toch is 't voor bepaalde dingen perfect!


In onze tuin is ook aardig wat groen te vinden en gelukkig ook kleur! Er bloeit al best wat! Hier een paar foto's:


De eerste puntjes groen komen te voorschijn bij de knotwilgen.


Ja, er komen weer blaadjes aan de acacia!


Bloemen van de schoenlappersplant en de skimmia.


Knoppen aan de sering.


Maar liefst 1 tulp 🤣 En misschien zie je het, dit perk staat vol met jonge seringenbomen... Dat is op zich dus ook een beetje onkruid-achtig, want ongewenste plantengroei. De sering vind ik geweldig, hoor, maar dat er dan ook 100 kindjes komen, vind ik wat minder!


De perenboom bloeit! 

Zo, lekker veel groen dus bij ons in de tuin! En een beetje groen handwerk van mijn hand in deze blog.
Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is WOORDEN. 


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 💚
Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Ja hoor, de opdracht van de week is weer in handwerken vertaald. Ik vind het iedere keer weer benieuwd wat je gevonden hebt ;o)
    Heerlijk hé al die frisse puntjes groen in de natuur. Het ziet er zo vrolijk uit en dat kunnen we juist nu wel heel goed gebruiken.
    Fijn weekend Akkelien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, de kikkertjes zijn zóó leuk !
    Fris groen buiten is sowieso schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gehaakte opkikker eierwarmers zijn superleuk.
    Je hebt ook natuur foto's, daar is zoveel groen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi, al dat groen! geeft hoop he!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That cute little frogs! Nature is truly wonderful!
    Take care of you!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk alles groen, ik vind groen positief en dat kunnen we nu wel gebruiken, wat positiviteit :)
    Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Groen past perfect als onderwerp in deze tijd van het jaar!
    Maar je hebt ook nog handwerk in groen kunnen vinden. Ik haak en brei eigenlijk ook nooit met felgroen, maar wel met de zachtere en grijzige tinten groen...
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja heerlijk he dat groen dat weer ontluikt in de tuin. Ik word er vrolijk van.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk al dat groen dat je laat zien, mooie handwerkjes, en heerlijk al dat ontluikende groen in de natuur. Ja die seringen kindjes moet je meteen de nek omdraaien dan kan je het aardig in de hand houden ;-)

    Fijn weekend,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kikkertjes en een prachtige tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik word zelf ook zo blij van al dat groen in de tuin. Mijn knotwilg zit inmiddels al aardig in het blad. En eergisteren heb ik in de polder de eerste echte kikker al gehoord. Maar ik vind je eierwarmers ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is er veel groen in de wereld om ons heen. Ook ik geniet daar altijd weer van. Het is een van m'n lievelingskleuren.

    BeantwoordenVerwijderen