{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 16 april 2020

Selden sá, magazine

Selden sá, magazine


Uit winkelen gaan is momenteel niet iets dat je doet. Een gericht winkelbezoek, dat kan nog wel. Veel winkels zijn nu tevens webwinkel en zo kwam het dat ik dan toch tot aankoop van het magazine van Selden sá overging.


Ik had het gevraagd voor Sinterklaas en mijn verjaardag, maar kreeg het toen niet. Nu besloot ik dat deze vreemde tijden absoluut deze bestelling rechtvaardigden. Dit is het magazine dat Nynke van Selden sá maakte voor haar jubileum. 

Nynke adviseert om een kop koffie of thee erbij te pakken en te genieten. Goed idee!


In dit magazine vind je patronen, verhalen en rubrieken. Ik heb hier en daar al wat van de verhalen gelezen en dat is al genieten. Bij de rubrieken vind je een eeuwenoud recept, van oranjekoek! Ook een column en informatie over garens.
En er staan maar liefs 8 originele patronen in:


Het spreekt mij ook zo aan dat veel van die patronen een mooie Friese naam hebben, zoals Grutsk (=trots), rechtsboven in de collage, Nifeltaske (=handwerktasje), midden links, en Frommes (= vrouw), midden onder. En rechtsonder zie je een detail van de oranjekoek-mofkes. 
Het is ook heel afwisselend, met een punchneedle patroon van Marrianne Dekkers-Roos en een werkstuk in de Scandinavische techniek Ryijyknoopwerk. Echt een bijzondere verzameling!

Ik ben superblij met mijn post van Nynke, met het persoonlijke kaartje.


Ook heel mooi, de spreuk achterop: 
"Leau yn dy iene reden wêrom it wol kin".
Geloof in die ene reden waarom het wel kan. Dat past ook nog eens heel mooi nu in deze tijd.




Je kunt Selden sá ook volgen via Facebook en Instagram. Aanrader, ze deelt altijd hele mooie posts. 
En als je van handwerken houdt en je komt in Franeker, ga dan zeker naar haar mooie winkel! Ze verkoopt de meest mooie en bijzondere wolletjes. En ze verstuurt het met liefde!

Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Van zo'n recensie word ik hebberig! Het ziet er heel aantrekkelijk uit.
    Helaas geen handbaltoernooi in Franeker dit jaar en dus ook geen bezoekje aan Selden sá.

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja als Sinterklaas het niet doet, dan moet je het zelf doen.☺️ Lekker jezelf verwennen met een mooi blad!
    Na al die vertalingen: wat betekent Selden Sá? 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een creatieve woordencombinatie, Seldenrijk is de achternaam, ik dacht van de partner van Nynke, selden is zelden. En sá is zo. Dus zoiets als Zelden zo.
      En ja, we moeten absoluut ook lief voor ons zelf zijn nu :-)

      Verwijderen
  3. ja af en toe moet je zelf even Sinterklaas of Kerstman spelen. Het lijkt me een mooi tijdschrift. Misschien moet ik ook maar even Sinterklaas spelen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen